Vanzarile General Motors si Ford scad
vanzarigeneral motorsfordscadnissan
Vanzarile companiilor Ford si General Motors s-au situat sub asteptarile specialistilor si au fost intrecute in luna iulie de cele ale firmelor concurente din Japonia.
General Motors a vandut putin peste 201.000 de masini camioane in luna iulie, iar Ford este la mica distanta de 174.000 de unitati vandute. Putin peste 126.000 de masini camioane a vandut si Chrysler in iulie 2012, marca detinuta de producatorul auto italian Fiat SpA.
Vanzarile s-au situat departe de estimarile specialistilor, care au preconizat vanzarea a peste 214.000 de vehicule de la General Motors si aproximativ 176.000 de masini Ford.
Firmele dau vina pe vanzarile de flote catre clienti, pentru scaderea vanzarilor inregistrata in luna iulie. Si vanzarile de flote au scazut cu 41% in cazul General Motors si cu doar 16% in cazul Ford. Oricum, acest tip de vanzari (de exemplu, pentru companiile de inchirieri auto) nu aduc la fel de mult profit ca vanzarile de retail catre clienti.
Actiunile Ford de la bursa din New York au scazut pana la cel mai mic nivel, inregistrat in decembrie 2009. Ford concediaza angajatii care au contracte de munca temporare pentru a balansa cu pierderile inregistrate in Europa. In plus, compania a scurtat zilele lucratoare si si-a redus activitatea la liniile de asamblare. Ford si-a redus si cheltuielile de publicitate si cele pentru sponsorizari.
In schimb, Nissan a reusit sa isi creasca vanzarile cu peste 16% in luna iulie si a vandut peste 98.000 de vehicule. Cresteri a inregistrat si Volkswagen AG, care a comercializat putin peste 37.000 de vehicule in iulie 2012, cu 27% mai mult decat aceeasi luna a anului precedent.
Consumatorii care se confrunta cu o rata mare a somajului nu mai au incredere in piata auto din SUA, potrivit Reuters.