Volkswagen are de pierdut in Asia daca renunta la Suzuki
volkswagensuzukidivortparteneriatinvestitiipierderiasia
Volkswagen nu prea s-a intalnit cu esecul in ultimii ani, iar faptul ca va deveni cel mai mare constructor auto din lume, cu 7 ani mai devreme, alimenteaza orgoliul nemtilor. Totusi, industria auto nu este numai lapte si miere. Iminentul "divort" de japonezii de la Suzkui ar putea afecta marca germana mai mult decat pot anticipa chiar si rivalii.
Se pare ca inevitabilul divort dintre Volkswagen si Suzuki ar putea afecta serios planurile de viitor ale constructorului european si evolutia acestuia pe o piata foarte importanta, cea din Asia. Dezvoltarea Volkswagen pe piete in continua crestere, cum este cea din India, ar putea capata un ritm lent.
Investitii majore pentru un model entry-level
Una din consecintele evolutiei negative VW in aceasta zona este si calificativul aplicat de Moodys companiei germane (A3). Potrivit agentiei de evaluare, dupa divortul si clarificarea termenilor legali cu Suzuki, Volkswagen va fi nevoita sa dea nastere unui automobil entry-level in regim propriu. Aceasta mutare presupune investitii majore, dar mai ales timp pentru dezvoltare.
Suzuki se bucura de o acoperire industriala foarte buna in aceasta zona, unde detine mai multe parteneriate cu companii locale. In plus, Suzuki se dovedeste a fi unul dintre cei mai activi constructori japonezi prezenti pe piata indiana.
Evident, India nu este China, dar piata auto de aici o va urma indeaproape pe cea chinezeasca. Asa ca, orice constructor auto care va vrea sa supravietuiasca inca 100 de ani pe piata, ar trebui sa se reorienteze serios catre cele doua state asiatice.