Decapotabilele si-au pierdut farmecul. De ce?
decapotabileautomasinibaby boomersgen x
Multi ne-am imaginat la un moment dat ca mergem pe o sosea dreapta, foarte lunga, la un apus de soare, intr-o decapotabila. Pare visul oricarui sofer, insa decapotabilele nu se mai bucura de popularitate. Motivele sunt mai multe.
Timp de mai multi ani, decapotabilele au reprezentat circa 2% din vanzarile auto globale in fiecare an. In 2011, cota lor a scazut sub 1%, iar declinul va continua in acest an. De ce nu mai vrea lumea asemenea masini? Motivele sunt mai multe.
In primul rand pentru ca sunt
scumpe. Nu prea mai exista pe piata decapotabile accesibile.
Varsta clientilor este un alt motiv. Pentru decapotabile a aratat un interes crescut generatiua baby boomers. Aceasta a fost cea mai de succes generatie, cea mai bogata, cea mai activa si cea mai sanatoasa de pana atunci. In Marea Britanie, in 2004, generatia baby boomers controla 80% din avere, detinea 80% din cele mai luxoase masini si consuma 50% din produsele de ingrijire a pielii. Se intelege astfel si-a permis sa cumpere astfel de masini. Si astazi cei care cumpara decapotabile sunt tot membrii baby boomers.
Copiii lor si nepotii lor, generatiile X si Y, mai putin de succes, se confrunta acum cu problemele cauzate de o economie slaba. Ei prefera masini mai practice si fiabile, pentru care nu trebuie "sa sparga banca".
Cititi si: Manager.ro iti explica: Ce sunt Generatiile baby boomers, X si Y >>>
In schimb, in SUA s-a vorbit despre Gen X ca despre era "baby bust", din cauza scaderii accentuate a ratei natalitatii. Aceasta generatie nu a lasat o amprenta la fel de puternica asupra societatii ca baby boomers.