Ferrari va produce in acest an doar 7.000 de automobile, fata de 7.318 unitati in 2012, a declarat Luca Cordero Montezemolo.
Diminuarea productiei va alunga unele din temerile fanilor si proprietarilor de Ferrari, care sunt ingrijorati de faptul ca vanzarile tot mai mari ale companiei italiene vor determina "dilutia" brandului. In 1993, Montezemolo a promis ca Ferrari nu va construi mai mult de 3.500 masini pe an. Se pare ca nu s-a tinut de cuvant.
Un purtator de cuvant al Ferrari a precizat ca "solicitarile sunt numeroase, pe toate liniile" si noul LA Ferrari s-a vandut deja in lot complet. Dar dealerii Ferrari si directorii din industria auto spun ca Ferrari ar avea alt motiv pentru care reduce productia. Cererea pentru Ferrari s-ar fi diminuat, in opinia lor.
Chiar daca vanzarile Ferrari in Japonia si SUA au crescut (+19% in primul trimestru la nivelul Americii), cererea din Asia si Europa se situeaza in scadere. Economia in regres a Chinei reprezinta un motiv serios de ingrijorare pentru Ferrari, in timp ce problemele Europei au afectat vanzarile de supercar-uri Ferrari pe teritoriul "batranului continent".
Vanzarile Ferrari si Maserati au scazut cu 40% in primul trimestru al acestui an la nivelul Europei, potrivit cifrelor furnizate de EAMA (European Automobile Manufacturer's Association). Expertii industriei auto spun ca vanzarile in China ale Ferrari au scazut, de asemenea, de la an la an.
"Personal, cred ca reduc productia (Ferrari) din cauza cererii scazute", a declarat Marcel Massini, un istoric al brandului Ferrari si totodata fondatorul Massini AG. "Nu pot sustine ca reduc productia pentru brand. Pur si simplu nu reusesc sa vanda cate masini isi doresc".
Massini a mai spus ca problemele Europei nu se datoreaza doar economiei scazute. Bogatii din sudul Europei au devenit tinte ale autoritatilor fiscale. Cei care conduc un Ferrari sunt deseori "luati la intrebari" de oficialii guvernamentali (sa-i spunem "normalitate"?).
"Anul trecut, Ferrari a vandut doar 300 de unitati in Italia", a mai spus Massini. "Este jenant. Toti bogatii au fost catalogati drept infractori".
Sa fie oare aceasta adevarata problema care afecteaza brandul exclusivist de masini sport Ferrari? Cu siguranta.