Le Figaro: Renault in cadere libera, eclipsat de Dacia

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Le Figaro: Renault in cadere libera, eclipsat de Dacia Le Figaro: Renault in cadere libera, eclipsat de Dacia
de Manager.ro la 01 Feb. 2013
Urmareste-ne pe Google News
daciarenaultcaderemeganvanzarirecul

Statisticile pentru anul 2012 au aratat ca, din nou, marca Renault a inregistrat un recul, in timp ce Dacia este in crestere. Astfel, producatorul auto francez a fost eclipsat de cel de la Mioveni, potrivit publicatiei franceze Le Figaro.

Renault scade, Dacia creste

Frederic Frery, profesor de strategie al primei scoli de afaceri din lume, ESCP Europe, face o analiza a motivelor pentru care Renault a reusit ceea ce nu isi planifica si care sunt motivele pentru care nu are succes, atunci cand isi stabileste in mod clar diferite obiective.
 
Profesorul Scolii Centrale din Paris face astfel o analiza si o comparatie intre Renault si Dacia, pentru Le Figaro. Potrivit lui Frederic Frery, desi a indepartat 7.500 de posturi si a ingregistrat intarzieri ale gamei electrice, Renault devine un model al unui anume tip de strategie emergenta: ceea ce reuseste nu este ceea ce fusese prevazut si invers, ceea ce trebuie indeplinit este un esec, aproape in fiecare an.


In anul 2012, datele indica faptul ca din nou marca Renault este in scadere, in timp ce marca Dacia este in crestere. “Mai trebuie amintit ca Dacia n-a fost deloc in inima proiectului strategic oficial al Renault?” se intreba analistul.
 
Loganul si urmasii sai au cunoscut succesul in afara strategiei afisate de grupul francez. Dupa zece ani, Renault are probleme si dispare putin cate putin in spatele Dacia, iar francezii se intreaba cum a devenit fostul producator auto national un constructor low-cost romanesc.

"Masina Frankenstein"

Succesul Loganului se explica prin natura originii proiectului: o uzina vetusta, o piata fara valoare, o "masina Frankenstein", produsa cu piese imprumutate din modelele existente deja pe piata, conceputa de tari sarace, modelul fiind descris drept "marginal, discret, putin seducator".

Succesul Loganului a insemnat o surpriza pentru conducerea grupului francez, care nu a avut de ales decat sa oficializeze lansarea modelului pe pietele franceze. In acelasi timp, niciunul dintre obiectivele oficiale anuntate de Carlos Ghosn, presedintele Renault, nu a fost atins.
 
Asta se intampla si pentru ca intreaga industrie auto a cunoscut una dintre cele mai grave crize din istoria sa de un secol, mai noteaza Le Figaro.
 
Dacia, vanzari in crestere in 2012

Insa, intre drama incredibila a "falsilor spioni" si recentul esec al colaborarii cu Better Place pentru modelele Fluence electrice, in Israel, capacitatea de rezistenta la esec strategic a lui Carlos Ghosn este iesita din comun. Viitorul va arata daca pariul referitor la alianta Renault cu Nissan, devenita esentiala pentru supravietuirea grupului, va fi unul castigator si va aduce perspective mai bune pentru compania franceza.
 
Analistul se intreba daca nu cumva Loganul "canibalizeaza" Meganul si Dusterul a luat pielea Koleos-ului. Realitatea este insa si mai alarmanta: Dacia nu inlocuieste Renault, deoarece gamele lor nu sunt deloc concurente.

Francezii cred ca grupul Renault se afla in cadere libera, dar acest proces nu este inca vizibil, datorita vanzarilor masive de masini Dacia. Multe dintre modelele Renault au avut vanzari sub asteptari: Wind, Lattitude, Espace, Laguna. Frederic Frery sustine ca Renault ar putea fi mult mai aspru criticata de experti, daca nu ar primi laurii pentru “perfuzia Nissan si carja Dacia”.

De mentionat, mai precizeaza expertul, ca “modelele din gama Dacia nu pot fi fabricate in Franta. Acestea au nevoie de un nivel al costurilor prea fiabil, pentru a satisface exigentele dreptului la munca al francezilor”.

Concluzia profesorului de strategie de la ESCP Europe este ca masina Dacia va fi vanduta unor francezi, care in curand, nu vor mai primi nici macar salariile care sa le permita sa plateasca autoturismele fabricate in Romania.
 
 

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x