Masinile parcate neregulamentar pot fi ridicate din nou din decembrie 2016
ridicare masinimasini parcate neregulamentar
Executivul a modificat si completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, astfel incat sa fie rezolvate problemele create de vidul procedural al aplicarii acestei masuri tehnico-administrative.
Asta inseamna ca este din nou permisa ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar, conform unei hotarari de Guvern adoptata joi.
Procedura instituita de Guvern nu vizeaza un rol punitiv al masurii (acest lucru intrand in sfera raspunderii contraventionale) si, totodata, propune un set de reguli procedurale care sa descurajeze aparitia practicilor abuzive si deturnarea scopului masurii intr-unul comercial.
Astfel, reglementarea stabileste clar faptul ca ridicarea vehiculului reprezinta masura tehnico-administrativa pe care politistul rutier o poate dispune in una din situatiile prevazute de art. 143 din Regulament, cand vehiculul stationeaza neregulamentar pe partea carosabila, respectiv:
in toate cazurile in care este interzisa oprirea voluntara;
in zona de actiune a indicatorului cu semnificatia ”Stationarea interzisa” si a marcajului cu semnificatia de interzicere a stationarii;
pe drumurile publice cu o latime mai mica de 6m;
in dreptul cailor de acces care deservesc proprietatile alaturate drumurilor publice;
in pante si in rampe;
in locul unde este instalat indicatorul cu semnificatia „Stationare alternanta”, in alta zi sau perioada decat cea permisa, ori indicatorul ”Zona de stationare cu durata limitata” peste durata stabilita.
Masura nu va fi dispusa sau, daca a fost dispusa, executarea ei va inceta daca in vehicul este vizibila prezenta unor persoane. Conducatorul vehiculului este direct raspunzator in situatia in care prezenta unor persoane in vehicul nu este vizibila cu ocazia dispunerii sau punerii in executare a masurii tehnico-administrative.
De asemenea, aplicarea masurii nu se justifica in situatia unui vehicul care realizeaza actiuni de interventie sau misiuni care au caracter de urgenta.
Dispozitia de ridicare a vehiculului va cuprinde o serie de informatii relevante care pot proba prezenta vehiculului in locul din care a fost ridicat, necesitatea aplicarii masurii, dar si starea vehiculului inainte de ridicarea acestuia.
Actul normativ stabileste explicit operatiunile si regulile masurii tehnico-administrative:
transportul la locul de depozitare se realizeaza in conditii care exclud deplasarea pe propriile roti a vehiculului ridicat;
transportul la locul de depozitare nu se mai executa daca, pana la initierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezinta la locul ridicarii si este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. In acest caz, se suporta doar contravaloarea operatiunii de ridicare;
depozitarea se face numai in spatii corespunzatoare, special amenajate de catre administratorul drumului public sau, dupa caz, de catre administratia publica locala;
pe perioada depozitarii, vehiculele ridicate se afla in paza administratorului drumului public sau, dupa caz, a administratiei publice locale;
administratorul drumului public sau, dupa caz, administratia publica locala raspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuarii operatiunilor de ridicare, transport si depozitare.
Vehiculul ridicat se restituie dupa ce se face dovada achitarii tarifului aferent operatiunii/operatiunilor efectuate, in baza documentelor care atesta proprietatea sau detinerea legala a acestuia.
Programul de restituire a vehiculelor depozitate in spatiile special amenajate se asigura prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.
Hotararea adoptata joi de Guvern aduce si o serie de imbunatatiri ale Regulamentului in privinta parcarii pe trotuar, astfel ca stationarea vehiculului este posibila numai daca acel trotuar este amenajat in acest scop, prin marcaje si semnalizare corespunzatoare.
Atentie! Amenajarea parcarii pe trotuar va fi posibila numai daca:
- se respecta culoarul destinat circulatiei pietonilor, stabilit potrivit normativelor in vigoare, care nu poate fi mai mic de 1 m latime;
- accesul vehiculelor in parcare se realizeaza din partea carosabila;
- pozitionarea vehiculelor in parcare nu stanjeneste circulatia pe prima banda sau pe pistele amenajate.
Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email:
mariat@rs.ro