Noua strategie a Toyota: Masini ieftine pentru pietele aflate in dezvoltare. Marea batalie se va da in China
toyotaautovolkswagenasiapietechinaindiabraziliajaponiasuaeuropamasini
Toyota, cel mai mare constructor auto din lume, isi va prezenta miercurea viitoare noua strategie globala. Aceasta presupune lansarea unor modele ieftine, destinate exclusiv pietelor emergente, si construirea unor fabrici noi pentru productia acestora.
Prima masina
Toyota destinata pietelor aflate in curs de dezvoltare se numeste Etios, scrie
The Car Connection. De pe platforma acesteia vor mai deriva alte patru modele, printre care un SUV si un minivan.
"Toyota Motor Corp. isi revizuieste strategia pentru ca acum este clar ca pietele emergente le vor inlocui pe cele industrializate ca fiind cele mai importante pentru industria auto", scrie cotidianul de afaceri japonez Nikkei. Ce par sa nu stie ziaristii japonezi este faptul ca acest lucru s-a intamplat deja anul trecut. Potrivit unui studiu J.D. Power, pe pietele aflate in curs de dezvoltare s-au vandut in 2010 51% din masinile usoare. Firma estimeaza ca in 2011 procentul va ajunge la 53%, cele mai importante piete fiind China si Brazilia.
Cine castiga in China si India va domina lumea
"Marea batalie (in industria auto - n.r.) se va da in Asia, unde vanzarile vor creste in cel mai rapid ritm din lume. Cine va castiga in China si India va fi cel mai mare din lume", scria BBC News luna trecuta.
Toyota s-a vazut nevoita sa-si schimbe planurile de viitor. Este lider in Japonia, o piata aflata in scadere si are o pozitie puternica in SUA, tara in care cresterea in urmatorii ani nu poate fi decat mica. In Europa, considerata cea mai competitiva piata auto din lume, compania japoneza are o cota de 4,8%.
In China, Toyota a intrat tarziu, vanzand prima masina acolo, produsa de un joint-venture facut in parteneriat cu FAW, abia in 2003. Japonezii detin 4% din piata chineza. Prin comparatie, Volkswagen are o cota de piata de 12%.
In India, constructorul nipon a pus piciorul mai repede cu cativa ani fata de China. Totusi, cota sa de piata este de 3%. In Brazilia, Toyota are o cota de piata de doar 1,9%. In aceste conditii ceva trebuia facut. Repede.
Analistii estimeaza ca Toyota va vinde in acest an 8,61 milioane de masini, fata de 8,55 milioane de unitati livrate in 2010.