Studiu: Tot mai multi romani renunta la ideea de a-si cumpara o masina
bmwskodadaciastudiuintentia de cumparare
Pe fondul scaderii nivelului de trai si a crizei financiare, tot mai multi romani renunta la ideea de a-si cumpara o masina.
Cu aproape 12% a scazut in ultima perioada intentia romanilor de a cumpara masini, potrivit unui studiu prezentat de portalului auto.ro si compania de consultanta Daedalus Millward Brown si preluat de
Agerpres.
Astfel, la capitolul cumpararii de masini noi, intentia soferilor romani a scazut cu 2%, marca Dacia ramanand in topul preferintelor cu 16,5% dintre subiecti.
Alte marci aflate in top sunt reprezentate de cel mai mare constructor european Volkswagen (13,4%) si de brandul german Opel, cu 9,6%.
La capitolul automobile rulate, romanii raman fani ai marcii Volkswagen (21,6%), locurile urmatoare fiind ocupate de Opel (14%) si BMW (10,8%).
Din punct de vedere al fiabilitatii, romanii prefera marca Honda, brandul japonez obtinand 6,29 puncte din 7 posibile.
Cei care parcurg cu masina multi kilometri raman fideli marcii Mercedes, in timp ce Skoda conduce in clasamentul consumului redus in afara orasului.
Skoda a obtinut un punctaj foarte bun la intretinere, marca ceha obtinand locul secund la costul de intretinere, dupa Honda.
Modelele Citroen a obtinut o nota mare in ceea ce priveste consumul urban, iar Nissan a fost a doua marca in preferintele romanilor in topul gradului de satisfactie al reparatiilor in service.
In plus, 19% dintre cei chestionati prefera unitatile service de calitate, 52% pun pe primul loc pretul la care se realizeaza reparatiile, iar 29% continua sa-si repare singuri masinile.