Cam asa suna, pe scurt, prezentarea noii aventuri de creatie marca Propaganda. Meda Prod si-a propus pentru 2013 extinderea portofoliului de produse pe segmentul economy, aducand pe piata un nou brand, construit de la zero. Noul brand de mezeluri trebuia sa se adreseze clasei muncitoare. Insusirile noului produs? Satios, ieftin si gustos.
” In Romania exista multi oameni simpli care muncesc mult, care adesea trebuie sa faca munca fizica si care au nevoie de un combustibil pe masura, care sa le dea energie si forta pentru efortul zilnic la care sunt supusi. Am vrut sa ne adresam acestor oameni intr-un mod cat mai direct, pentru ca produsele au fost gandite special pentru nevoile lor: le dau energie, sunt gustoase si satioase, dar si la buzunare usoare. Pentru ca nu e suficient sa fie bune, trebuie sa fie si indestulatoare.” spune Diana Caracota, Planner Propaganda in comunicatul remis
Manager.ro.
Numele de 1 MAI a venit, cum era de asteptat, foarte firesc. 1 MAI e sarbatoarea tuturor celor care muncesc. E ziua in care tot romanul ia pauza si merge la un gratar fumegand.
“Ce pot spune despre proiect, este ca m-a bucurat si surprins (placut) in acelasi timp faptul ca clientul a inteles ca pentru asa un nume este nevoie si de un univers vizual pe masura, univers inspirat evident atat din perioada comunista (cea mai bogata, dealtfel, din punct de vedere vizual si cliseistic), cat si din realitatile zilelor noastre. Folosirea elementelor din zona insignelor si decoratiilor de dinainte de revolutie confera memorabilitate si, poate, un usor aer nostalgic, familiar. In ceea ce priveste etichetele de produs, am optat pentru simplitate, contrast si culoare puternica pentru vizibilitate la raft.” spune Vlad Bojan, Head of Design, Propaganda Brand New.
Mezelurile 1 MAI au fost lansate deja in magazine alaturi de campania in-store, care are ca tel pozitionarea acestui brand ca mezelurile clasei muncitoare. Sloganul campaniei este „Mezeluri pentru cei care merg la munca, nu la birou”
“Pentru noi este primul brand care se adreseaza unui segment de consumatori la care primeaza pretul produsului. Insa pretul mic trebuia tradus in universul consumatorilor, in valorile si atitudinile lor. Ne-a suprins placut propunerea, am testat-o in niste focus grupuri si speram sa confirme asteptarile. Diferentierea pe piata mezelurilor, unde toti spun traditional sau gustos, e greu de obtinut. Un lucru inedit in timpul sedintei foto, facute pe un santier pentru posterele 1 Mai, a fost sa observam ca muncitorii de acolo, in pauza de masa, aveau acelasi sandwich denumit „submarin” facut din jumatate de paine si salam, ca cel pe care unul dintre personajele noastre il tinea in mana, in poster.” spune Mihai Dinculescu, Senior Brand Manager, Meda Prod
Echipele
Client
Senior Brand Manager: Mihai Dinculescu
General Manager: Florin Rizea
Propaganda Brand New
Head of Design: Vlad Bojan
Creative Director: Bogdan Moraru
Head of copy: Dan Stanescu
Copywriter: Alex Tocilescu
Branding Manager: Claudia Cristutiu
Strategic Planning Director: Corina Iovan
Planner: Diana Caracota
DTP: Marian Matei; George Paraschivescu
Account Manager: Miriam Ivanescu; Claudiu Petria