Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Principala preocupare a romanilor interesati sa-si dezvolte cunostintele financiare este economisirea


Principala preocupare a romanilor interesati sa-si dezvolte cunostintele financiare este economisirea
de la 07 Oct. 2015
Principala preocupare a romanilor interesati sa-si dezvolte cunostintele financiare este economisirea
Tags: economisire romangfkprovident financial

Un studiu realizat de GfK la initiativa International Personal Finance, grupul din care face parte Provident Romania, arata ca 55% dintre clientii institutiilor financiare nebancare din Romania sunt chibzuiti cu cheltuielile zilnice si aproape 7 din 10 sustin ca dezvoltarea cunostintelor financiare ar contribui la o mai buna gestionare a bugetului de familie si planificare financiara pe termen lung.

Cercetarea a fost realizata pe un esantion total de 8.040 de clienti din cele opt tari in care este prezent grupul britanic, dintre care 1.034 de clienti din Romania.
 
Economisirea pe termen lung este principala preocupare a respondentilor romani atunci cand cauta sa obtina informatii financiare. 
 
Peste 30% dintre participantii la sondaj din Romania considera ca un nivel mai ridicat de educatie financiara i-ar putea ajuta sa-si creasca economiile, in timp ce aproximativ un sfert spun ca ar putea sa-si gestioneze astfel mai bine cheltuielile zilnice si bugetul lunar de familie. 
 
Totodata, 21% sunt interesati sa-si dezvolte cunostintele financiare pentru a putea realiza investitii pe termen lung, la bursa sau in imobiliare.
 
In prezent, 3 din 10 respondenti spun ca reusesc sa faca economii cu regularitate pentru viitorul lor si al familiei lor.

Dintre acestia, mai mult de jumatate pun bani deoparte pentru pensii private, 10% au economii la banca si 6% au realizat investitii pe termen lung cu scopul de a economisi.
 
"Romanii si-au schimbat obiceiurile financiare in ultimii ani, devenind tot mai atenti cu cheltuielile zilnice si mai interesati sa-si optimizeze finantele personale pentru a economisi si investi pentru viitor. 
 
Mai mult, observam ca educatia financiara a devenit o prioritate, ceea ce reconfirma strategia noastra de a sustine, inca din 2008, programe ample menite sa imbunatateasca nivelul de cunostinte de gestionare si planificare a bugetului", a declarat Viktor Boczan, directorul general al Provident Financial Romania.
 
Compania sustine platforma de educatie financiara si antreprenoriala SigurantaFinanciara.ro, lansata in 2013 pentru a oferi romanilor informatii relevante explicate pe intelesul tuturor, instrumente utile de planificare a bugetului, precum calculatoare de buget, de economii sau de investitii si materiale video inedite pentru o mai buna planificare a finantelor, economisire si investitii. 
 
Peste un milion de romani au aflat, pana acum, de SigurantaFinanciara.ro si au avut oportunitatea sa-si dezvolte cunostintele financiare prin intermediul platformei si resurselor de educatie financiara disponibile, iar initiativa Provident in Romania a fost extinsa anul trecut si in Bulgaria.
 
La nivel european, 4 din 10 respondenti sunt interesati sa acumuleze cunostinte financiare pentru a-si optimiza veniturile si cheltuielile lunare. 
 
Cercetarea GfK face parte dintr-o initiativa desfasurata in randul clientilor grupului britanic IPF in toate cele opt tari in care acesta este prezent (Romania, Bulgaria, Cehia, Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria si Mexic), cu scopul de a identifica perceptiile consumatorilor asupra climatului socio-economic, comportamentul lor de economisire si creditare si principalele lor preocupari.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.33 din 5 - 3 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016