Tinerii romani sunt mana sparta cand vine vorba despre haine si accesorii
tineri romaniobiceiuri consumcheltuieli haine
Un studiu realizat de Erste Group releva ca tinerii romani, cu varste intre 14 si 25 de ani cheltuiesc, in medie, 33 de euro lunar pe haine, incaltaminte si alte accesorii asociate, mult peste media celorlalte tari din estul si centrul Europei.
Cu toate acestea, de multe ori, banii respectivi nu sunt castigati de ei, ca urmare a unor joburi part-time sau full time.
Cehii si slovacii aloca pentru haine, incaltaminte si alte accesorii asociate, 21 euro; ungurii 17 euro; croatii 22 euro, iar sarbii numai 18 euro.
Cu exceptia Austriei, tara noastra numara cei mai multi tineri din grupa de varsta 17-19 ani care detin un smartphone.
Dar, intrebati de unde provin banii, tinerii romanii au cea mai mica rata de raspuns la categoria joburi part-time sau full time, 76%, in timp ce cehii se afla la 99%, austriecii la 98%, slovacii si croatii la 97%, iar ungurii la 82%.
Studiul a mai aratat ca principala sursa de educatie financiara a tinerilor din Romania ramane familia, intr-o proportie covarsitoare 95%, in timp ce scoala detine 9%, iar bancile 5%.
In acelasi timp, 29% dintre romanii care economisesc o fac pentru viitorul copiilor, iar 48% si-au declarat intentia de a face acest lucru in viitorul apropiat, peste media europeana, de 25%, dar sub cea mondiala, de 34%.
Numarul celor care economisesc pentru copii este in crestere cu aproximativ 5% fata de nivelul inregistrat acum un an.
Parintii economisesc pentru copii 41 de euro pe luna, pentru studiile acestora sau pentru a accesa credite, ulterior.