Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Barbatii europeni sunt cei mai spontani cand vine vorba despre cadouri

Barbatii europeni sunt cei mai spontani cand vine vorba despre cadouri
de la 26 Ian. 2015
Barbatii europeni sunt cei mai spontani cand vine vorba despre cadouri Tags: barbaticadouri spontanerasfattreat index

Studiul anual Treat Index derulat de MasterCard arata ca europenii pretuiesc tot mai mult efectul reconfortant al micilor cadouri, dar si ca barbatii cheltuiesc mai mult pe acestea.


Cel de-al doilea Treat Index anual realizat de MasterCard releva faptul ca europenii au devenit mai dornici sa investeasca in recompensa perfecta: anul acesta, 42% spun ca isi cumpara mici cadouri pentru a se inveseli, comparativ cu 33%, anul trecut.
 
In orice caz, chiar daca pentru cei mai multi, pretul micilor cadouri spontane este lipsit de importanta, cand vine vorba despre cheltuieli serioase, barbatii sunt pe primul loc.
 
Cu peste 15.000 de subiecti intervievati in 17 tari, studiul MasterCard arata ca, in timp ce ambele sexe pretuiesc tot mai mult puterea micilor cadouri spontane, barbatii sunt predispusi sa cheltuiasca mai mult pe acestea decat femeile, contrar credintei populare.
 
De fapt, 18% dintre barbati cheltuiesc peste 100 de euro pentru a-si oferi un mic cadou, in timp ce doar 8% dintre femei cheltuiesc la fel de mult.
 
Studiul demonstreaza ca barbatii sunt de peste doua ori mai dornici sa investeasca in mici cadouri pentru ei insisi.
 
Chiar daca barbatii cheltuiesc mult, femeile sunt cele care se pare ca inteleg cu adevarat cat de importante sunt cadourile spontane pentru moral.
 
Unul din trei barbati a spus ca isi cumpara astfel de cadouri pentru a-si schimba starea de spirit, in timp ce 51% dintre femei au afirmat acelasi lucru.
 
Asadar, desi femeile nu cheltuiesc la fel de mult ca barbatii, se bucura mai mult de micile cadouri decat acestia. Cele mai incantate femei provin din Turcia, unde 67% declara ca micile cadouri spontane le fac fericite.
 
Totusi, Turcia este si tara cu cei mai multi barbati care se bucura de aceste mici recompense - 51% dintre turci declarand ca acestea ii inveselesc, procentaj peste media europeana.
 
Majoritatea oamenilor (58%) nu se simt vinovati pentru banii cheltuiti ocazional pe lucruri marunte ce ii fac fericiti. Acest rezultat confirma concluziile studiului din 2013, conform carora, micile cadouri spontane sunt considerate, de catre cei mai multi, un drept fundamental.
 
Totusi, nu numai ca femeile cheltuiesc mai putin, dar se simt si mai vinovate. Suedezele se simt cel mai vinovate din Europa, cu 26% declarand ca sunt incercate de un sentiment de vinovatie (fata de 16% in cazul barbatilor), asta in ciuda faptului ca suedezii sunt de aproape patru ori mai predispusi decat suedezele sa cheltuiasca mai mult pe mici cadouri spontane.
 
19% dintre acestia cheltuiesc peste 100 euro pe un astfel de cadou, in timp ce doar una din 20 de femei ar investi la fel de mult in Suedia.
 
Rezultatele la nivel European arata ca barbatii isi cumpara mici cadouri spontane la fel de frecvent ca femeile si ca cei mai multi dintre acestia fac acest lucru mai frecvent de o data pe luna (18% barbatii, 17% femeile).
 
In ansamblu, se pare ca barbatii tind sa se rasfete la fel de des ca femeile, dar se bucura mai mult de cadouri cu preturi mari: 24% dintre barbati, fata de 13% dintre femei, cheltuiesc pe recompense mai costisitoare, precum vacante, divertisment si tehnologie.
 
Se pare ca micile cadouri pe care le prefera barbatii au costuri mai mari decat cele ale femeilor, care inclina spre articole cosmetice, reviste, ciocolata si prajituri.
 
Grecii confirma aceste concluzii, 45% dintre acestia (cel mai ridicat procent din Europa) recunoscand ca vacantele sunt principalul lor rasfat.
 
In acelasi timp, 57% dintre romance si-ar cumpara un ruj sau un alt produs cosmetic, mai mult decat in oricare alta tara din Europa.
 
34% dintre romani isi fac un astfel de cadou in fiecare luna, iar  18% se rasfata o data la sase luni, cheltuind, in medie, intre 81 si 200 de lei (36%).
 
Micile cadouri spontane pe care romanii si le ofera constau in articole vestimentare, pantofi sau genti (53%), dar si ciocolata, alte dulciuri sau prajituri (46%).
 
Barbatii romani prefera sa ia masa in oras (38% dintre barbati, comparativ cu 23% dintre femei), in timp ce romancele aleg hainele, pantofii sau gentile (66% dintre femei, fata de 40% dintre barbati).
 
Rezultatele studiului sugereaza ca barbatii europeni cheltuiesc mai mult pe experiente si ca folosesc micile cadouri spontane ca pe o modalitate de a spori bucuria zilelor libere: 18% spun ca isi cumpara astfel de cadouri in weekend-uri, fata de 13% dintre femei care au afirmat acest lucru.
 
De aici, concluzia ca barbatii asociaza micile cadouri spontane cu timpul liber, in timp ce femeile privesc aceste momente de rasfat ca pe un mod de a aduce un strop de bucurie in viata de zi cu zi.
 
Studiul releva si alte informatii despre modul in care abordarea noastra fata de micile cadouri spontane variaza de la o tara la alta si in functie de generatia de care apartinem.
 
Astfel, suedezii sunt cei mai predispusi la sentimente de vinovatie  cand isi cumpara mici cadouri spontane (21%), in timp ce rusii (9%) si turcii (8%) au procentele cele mai reduse de oameni cu
regrete.
 
Totodata, turcii (71%) sunt si cei mai predispusi sa isi ofere un mic cadou cel putin o data pe luna, in timp ce cehii (27%) sunt cel mai putin inclinati sa se rasfete atat de frecvent;
 
De asemenea, persoanele din Generatia Y sunt aproape de doua ori (60%) mai dispusi decat baby boomerii (34%) sa isi ofere un mic cadou o data pe luna sau mai frecvent.
 
Ocazia este, de asemenea, un factor important. Cei din Generatia Y sunt de doua ori mai predispusi sa isi cumpere mici cadouri spontane in weekend (21%), la finalul unei zile dificile de munca (20%) sau in ziua de salariu (25%), comparativ cu baby boomerii, pentru care procentele scad la 14%, 7%, respectiv 14%.
 
Cercetarea a fost realizata de catre Toluna in Austria, Belgia, Franta, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Rusia, Spania, Suedia, Elvetia, Turcia, Marea Britanie, Cehia, Grecia, Ungaria si Romania. 15.129 de consumatori au fost intervievati in perioada 1-15 octombrie 2014.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement