Marea Britanie si statele nordice - lideri in tranzactiile pe mobil
vanzari pe mobile-commercevanzari online
Cel mai recent studiu publicat de compania germana de marketing Zanox indica faptul ca vanzarile pe mobil sunt in continua crestere, mai ales in Europa de Est si in Brazilia, comparativ cu Europa de Vest.
Studiul "
Mobile performance barometer" masoara, in fiecare an, tendintele privind comertul online via platforme mobile. Pentru editia din 2016, au fost analizate peste 4000 de companii, din 11 state si zone geografice, care isi desfasoara activitatea in comert online, turism si finante.
In ceea ce priveste perioadele de crestere a vanzarilor online, datele indica faptul ca fenomenul Black Friday devine tot mai popular in Brazilia si in Europa, de aceea varfuri ale vanzarilor pe mobil se inregistreaza in perioadele de Black Friday si de Craciun, in aproape toate statele analizate.
Europa de Est a dovedit o crestere constanta a vanzarilor pe mobil. La finalul anului 2015, statele din aceasta regiune aproape si-au triplat vanzarile pe mobil, comparativ cu inceputul anului. Pe perioada verii, Italia si-a dublat vanzarile, spre deosebire de Spania, datorita valului de rezervari din sectorul turismului.
Potrivit specialistilor de la Zanox, "piata mobila nu s-a maturizat inca, dar se afla in crestere constanta". Astfel, vanzarile pe mobil au crescut cu 137,8% in 2015, iar vanzarile din Europa de Es, Spania si statele nordice au crescut cu aproape 70%.
La polul opus, cele mai mici rate al vanzarilor pe mobil s-au inregistrat in Franta (29%) si Benelux (24%).
Una din cele mai semnificative schimbari din 2015 a fost depasirea vanzarilor pe tableta de catre cele pe smartphone. Atat redimensionarea ecranelor smartphone-urilor cat si optimizarea magazinelor online au determinat cresterea preferintei pentru acest tip de device.
In Marea Britanie, peste 40% din vanzarile online sunt generate pe mobil. Pe locul al doilea se situeaza statele nordice, cu 37%. Cumparatorii online din Franta si Benelux par sa prefere utilizarea desktopului pentru achizitiile online.
In ceea ce priveste sistemele de operare, studiul arata o corelatie intre puterea de cumparare si prevalenta unui anumit sistem de operare. Astfel, cumparatorii din statele cu o putere mai mica de cumparare prefera Android, in timp ce IOS ramane lider in statele cu o putere mare de cumparare.
Toti indicatorii demonstreaza ca din ce in ce mai multi consumatori opteaza pentru achitiile realizate pe platforme mobile. De aceea, este tot mai important ca strategiile de marketing si publicitate sa fie optimizate pentru mobil.
Foto: pixabay.com