Unilever stimuleaza creativitatea clientilor
unileverconsumatorico-creatieeyeka
Clientii nu au doar observatii, ci si idei. Unilever a decis sa sistematizeze colectarea ideilor consumatorilor care sprijina inovatia. Pentru acest scop, grupul a semnat un acord cadru cu platforma online Eyeka, un start-up francez cu prezente in 150 de tari, circa 250.000 de membri fiind gata sa participe la concursuri de creativitate.
Serviciile de marketing ale grupului americain, in Asia-Pacific (China, Japonia, Australia), in Orientul Mijlociu, in Rusia si in Africa vor putea astfel sa centralizeze mai usor idei de packaging, de utilizari sau de noi produse, prin intermediul platformei. Participantii la concurs isi trimit creatiile sub forma vizuala (desen, video, animatie).
Cele mai bune proiecte sunt recompensate. Metoda este una verificata. Unilever a mai realizat pana acum 30 de proiecte de co-creatie cu Eyeka, pentru 16 marci, intre care Clear, CloseUp, Comfort, Lipton, Lux sau Pond’s.
"Rolul marketerilor se aseamana cu acela al magicienilor: a-I surprinde pe consumatori cu idei inovante si cu produse care sa-i entuziasmenze. Faptul de a-I invita pe consumatorii cei mai creativi sa contribuie la acest demers obliga Unilever sa se reinventeze constant", explica Rahul Welde, vicepresedinte media al grupului Unilever pentru Asia, Africa, Orientul Mijlociu si Turcia. El este cel care a decis sa sistematizeze utilizarea platformei, ceea ce constituie o premiera in acest domeniu. Proiectul aduce o consacrare si pentru Eyeka, o companie de 35 de persoane care organizeaza peste 500 de concursuri pentru 40 din 100 cele mai mari marci mondiale.
Sursa: L’Usine Digitale