Vanzarile Coca-Cola cresc in China, dar scad in Europa
coca-colavanzari2014
Coca-Cola vinde in China mai mult decat preconizase, in timp ce vanzarile din Europa si America de Nord au scazut.
Pe primul trimestru al anului 2014 volumul vanzarilor la nivel mondial, , au scazut cu 2%, arata un raport al companiei Coca-Cola. Pe de alta parte, volumul vanzarilor din China a crescut cu 12%, dar trebuie sa tinem cont ca aceasta crestere s-ar putea datora si sarbatoririi Anului Nou chinezesc.
"Vanzarile din America de Nord pot fi comparate cu cele de anul trecut, cu toate ca o usoara scadere poate fi observata. Scaderea este insa de 4% in Europa, o crestere de 6% inregistrandu-se doar in Rusia", a declarat un oficial al companiei cu sediul la Atlanta (Georgia).
Venitul net al contribuabililor companiei a scazut la 1,62 de miliarde de dolari, sau 36 de centi per actiune, in primul trimestru incheiat la 28 martie, fata de 1,75 miliarde de dolari sau 39 de centi per actiune, cu un an mai devreme.
Cifra de afaceri a companiei s-a diminuat cu 4 procente, pana la 10,58 de miliarde de dolari, in timp ce analistii se asteptau la o suma de 10,55 de miliarde de dolari. Anul trecut, stocul de actiuni la Bursa din New York a scazut cu 3,5%.