Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Inaugurarea liniei TGV Paris-Barcelona

Inaugurarea liniei TGV Paris-Barcelona
de la 15 Dec. 2013
Inaugurarea liniei TGV Paris-Barcelona Tags: infrastructuri europenelinii feroviaretgvfrantaspania

Linia de TGV Franta-Spania, care va lega direct orasele Paris, Lyon, Marseille sau Toulouse cu Barcelona, a fost inaugurata duminica, 15 decembrie, cu cateva luni intarziere. Linia de mare viteza va fi operata in comun de companiile feroviare de stat din cele doua tari, SNCF si RENFE.


Pentru inceput vor fi doua curse zilnice intre cele doua capitale, dar din vara lui 2014 se va ajunge la un numar dublu de trenuri.
In total, 17 orase franceze si spaniole vor fi deservite de aceasta legatura. Doar tronsonul dintre Montpellier si Figueres nu este pe linia de mare viteza.
Preturile pentru un drum Paris-Barcelona sunt  intre 59 si 170 de euro. Din 28 noiembrie, de cand a inceput vanzarea biletelor, si pana la lansare s-au vandut 30.000 de bilete, a indicat SNCF. Compania a mai mentionat ca vizeaza un milion de pasageri transportati pe aceasta linie in 2014.
Calatoria pe traseul Paris-Barcelona va dura 6 ore si 25 de minute, TGV-urile putand atinge viteza de 320 km/h. O data cu inaugurarea in 2017 unei portiuni de 60 de kilometri intre orasele franceze Nimes si Montpellier, calatoria pe ruta Paris-Barcelona se va scurta la 5 ore si 45 de minute.
 
O legatura mediteraneana
Legatura dintre Toulouse si Barcelona se va realiza, incepand de ieri, in trei ore si direct, fata de patru ore si cu doua schimbari pana la inaugurarea noii linii de TGV.
Linia Paris-Barcelona, lansata ca proiect in 2008, "este o legatura mediteraneana", a subliniat in decembrie 2012 presedintele SNCF Guillaume Pepy, evocand "un instrument de dezvoltare pentru arcul mediteranean".
SNCF a explicat intarzierile in acest proiect prin termenele de omologare a trenurilor sale pentru ca ele sa poata rula in Spania si, reciproc, a trenurilor RENFE pentru ca ele sa poata circula in Franta.
Circa 300.000 de bilete internationale si 350.000 de bilete "domestice" (adica pe portiuni de traseu doar in Spania sau doar in Franta) au fost vandute intre ianuarie si sfarsitul lui noiembrie pe linia Paris-Figueres.
 
Sursa: 20minutes.fr


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement