Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Piata bunurilor de folosinta indelungata a depasit asteptarile de crestere

Piata bunurilor de folosinta indelungata a depasit asteptarile de crestere
de la 18 Nov. 2014
Piata bunurilor de folosinta indelungata a depasit asteptarile de crestere Tags: gfkgfk romaniapiata bunurilor de folosinta indelungata

Piata bunurilor de folosinta indelungata si-a mentinut trendul pozitiv si a inregistrat o crestere de 15,7% in T3 2014, arata un studiu GfK TEMAX Romania pentru T3 2014. Valoarea totala a vanzarilor pentru iulie, august si septembrie a atins 484 milioane de euro, astfel incat T3 este cel mai mare al treilea trimestru ca valoare din 2009 incoace.


Cel de-al treilea trimestru a inregistrat rezultate excelente pentru piata bunurilor de folosinta indelungata din Romania. Patru din cele sapte sectoare au avut cresteri de doua cifre: telecom (25,5%), electronice (21%), electrocasnice mari (18%) si electrocasnice mici (18%). O usoara crestere a fost simtita si de piata IT, in timp ce sectorul de imprimante, multifunctionale si consumabile a scazut usor. Piata foto a continuat sa scada in T3 2014.

Telecom: valoarea vanzarilor continua sa se ridice deasupra celei de anul trecut

In al treilea trimestru al 2014, piata de telecom a inregistrat o crestere de 25,5% in valoare nesubventionata estimata, fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 144 milioane de euro. Chiar daca ritmul de crestere s-a micsorat, smartphone-urile au continuat sa contribuie la evolutia pozitiva a acestui sector. Preferintele consumatorilor pentru telefoane cu caracteristici tehnice performante au fost confirmate de mentinerea trendurilor crescatoare pentru procesoare puternice, camere foto cu rezolutie ridicata, ecrane de dimensiuni mari si 4G. Cererea pentru telefoane mobile clasice a continuat sa scada in T3 2014.

Electronice: au crescut vanzarile in sectoarele audio si console video

Piata de electronice si-a continuat buna performanta in T3 2014, cu o crestere de 21% si o cifra de afaceri de 71 milioane de euro. Televizoarele cu ecran mare si cele UHD au continuat sa performeze la un nivel inalt, trendul fiind insa insotit de o scadere considerabila a preturilor. De asemenea, o crestere puternica in acest trimestru a fost cea a monitoarelor multifunctionale. Sectorul consolelelor video, precum si cel audio au avut parte de evolutii bune.

Electrocasnice mari: crestere puternica in T3 2014

Sectorul de electrocasnice mari a accelerat in T3 20104 datorita tuturor categoriilor de aparate albe ce au inregistrat cresteri dinamice, atingand o valoare de 112 milioane de euro, cu 18% peste T3 2013. Procesul de inlocuire a frigiderelor si masinilor de spalat – cumparate in 2007/2008 si care au ajuns la sfarsitul ciclului de utilizare– a inceput intr-un ritm accelerat. In  valoare, ratele de crestere de doua cifre au fost observate si pentru produsele noi, mai performante, precum frigiderele frost-free (pana la 50%), masini de spalat eco cu o capacitate mai mare, dar si o penetrare crescuta pentru produsele incorporabile, ce reprezinta 16% din vanzarile de electrocasnice mari.

Electrocasnice mici: focus pe aspiratoare

T3 2014 a continuat trendul pozitiv al acestui an, aducand o crestere de aproape 18% fata de T3 2013. In cadrul sectorului de electrocasnice mici, 11 categorii au mers in sus, dintre care 8 au avut o rata de crestere de doua cifre. Cele mai remarcabile performante sunt ale aspiratoarelor si ale storcatoarelor de fructe si legume.

 In ceea ce priveste aspiratoarele, cererea a fost mai mare pentru modelele mai puternice (>1800 wati). Noua legislatie UE va concentra piata spre modelele sub 1,600 wati,  acesta fiind un subiect controversat ce a provocat interes printre consumatori. Evolutii remarcabile au fost observate si pentru produse cu un pret ridicat precum aspiratoare roboti, statii de calcat si roboti de bucatarie (cu bratul pozitionat deasupra).

IT: ritmul de crestere a incetinit

Sectorul IT a inregistrat o crestere de 4% in T3  2014, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, insumand 103 milioane de euro.
Desktop-urile sunt singurele produse care au scazut – acestea avand astfel un impact de incetinire a ritmului de crestere al sectorului. In cadrul acestuia, monitoarele si perifericele au continuat sa se dezvolte. Pentru segmentul de calculatoare portabile, desktop replacements, computing tablets si lichidarile de stoc pentru netbook-uri au generat vanzari mai mari. Pe de alta parte, din cauza preturilor ridicate, laptopurile ultra thin si laptopuri convertibile nu au reusit sa creasca in vanzari. Cresterea segmentului de tablete a fost incetinita semnificativ din cauza erodarii pretului, ca efect al lansarii mai multor produse cu pret scazut.

Piata de imprimante, multifunctionale si consumabile: imprimantele cu laser si tonerele au fost principalele segmente in crestere

Fata de aceeasi perioada a anului trecut, piata de imprimante, multifunctionale si consumabile a inregistrat o usoara scadere de 0,6%, ajungand la 14 milioane de euro in T3 2014. In cadrul pietei produselor laser, multifunctionalele au avut o rata de crestere de doua cifre, contrabalansand ratele de scadere ale produselor de printare cu cerneala. Din categoria consumabilelor, tonerele au avut o evolutie pozitiva, in timp ce cartusele cu cerneala au scazut.

Foto: trendul negativ continua

Sectorul foto si-a continuat trendul negativ si in al treilea trimestru din 2014; piata a scazut cu aproape 20%, pana la 7 milioane de euro, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2013. Desi rata de scadere a incetinit pentru camerele foto compacte, in T3 2014, camerele cu lentile interschimbabile nu au contribuit cu mult la valoarea pietei foto.

GfK TEMAX®Romania: performanta T3 prevesteste un ultim trimestru puternic

Indicatorul de incredere al consumatorului a continuat sa creasca de-a lungul lui 2014, romanii fiind optimisti in special in perioada alegerilor. Asteptarile legate de imbunatatiri viitoare in materie de finantele gospodariilor au crescut, impreuna cu o ameliorare in datoriile acestora. Acest context a creat o dorinta crescuta de cumparare, cel mai probabil pentru produsele cu beneficii emotionale – precum bunurile de folosinta indelungata – in special in urmatorul trimestru, o perioada ce va contine multe oportunitati promotionale.

GfK Temax® este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pietele bunurilor de folosinta indelungata. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfasurate regulat pe panelul de retail al GfK.


Sursa: GfK TEMAX® Romania, GfK


Jurnalist Manager.ro
5 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email: mariat@rs.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement