Achizitie intracomunitara: Datele de pe aviz nu corespund cu documentul de transport
contabilulachizitiedocumente de transport
Daca in cazul unei achizitii intracomunitare, datele de pe aviz nu corespund cu datele de pe CMR, vom vedea cum procedeaza clientul la receptia marfii pentru a nu avea risc fiscal.
Daca datele din avizul care a insotit bunurile nu corespund cu cele din documentul de transport (CMR) si daca acestea privesc cantitatea, calitatea sau conformitatea produselor livrate va trebui sa intocmiti un proces verbal de predare-primire, mai precis nota de receptie si constatare diferente cod 14-3-1A ( conform Ordin 3512/2008 privind documentele financiar- contabile ) cel putin in 4 exemplare semnat atat de firma care receptioneaza bunurile, cat si de transportator, respectiv conducatorul autor.
Pentru aducerea la cunostinta a lipsurilor constatate exemplarul 2 al formularului se transmite furnizorului si exemplarul 3 firmei de transport.
In acest document va trebui sa mentionati cantitatile receptionate si calitatea acestora ( daca prezinta deficiente calitative )si sa constatati diferentele ( cantitative si/sau calitative prin inscrierea acestora pe verso.
Aflati mai multe pe
contabilul.ro.
Foto: lamborghini.com.