Documentul de transport international: Ce nu au voie sa faca firmele
contabilultransport internationalfurnizor beneficiar
Documentul CMR (de transport international) trebuie sa respecte prevederile reglementate prin lege si sa nu incalce astfel unele norme care se refera la receptia marfurilor si descarcarea acestora.
Astfel, ramane sa stabili daca la o achizitie intracomunitara este posibil ca o parte din marfa achizitionata sa fie descarcata direct unui client din Romania (o parte din marfa sa nu mai fie adusa pana la fabrica furnizorului si de acolo sa se livreze catre client).
Totodata, vom vedea daca pe CMR se pot mentiona doua adrese de descarcare si separat cantitatile descarcate direct la client.
La client se afla si comisia de receptie care receptioneaza fizic marfa.
Locul unde se efectueaza receptia este mentionat in contractul dintre furnizor si beneficiar si este diferit de gradul de complexitate al marfurilor, de cantitatea de marfuri care se livreaza de frecventa achizitiilor.
Din punct de vedere contabil pct.156 din OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, detinerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise.
Aflati mai multe pe
contabilul.ro.
Foto:
freightlinertrucks.com.