Forbes, de vanzare pentru 400 milioane de dolari
forbesvanzarepublicitatevenituribloombergadvertising
Forbes Media, trustul din spatele revistei de business cu acelasi nume, poate fi achizitionat pentru 400 milioane de dolari. Unii potentiali cumparatori si-au exprimat deja dorinta sa achizitioneze prestigioasa "casa de presa".
Intr-o circulara adresata vineri personalului, Mark Perlis, CEO-ul Forbes, a declarat ca Forbes a primit "mai multe oferte" privind o posibila vanzare, adaugand ca "frecventa si seriozitatea ofertelor au determinat decizia Forbes "de a se vinde".
Compania detinuta de mostenitorii lui BC Forbes, care a infiintat publicatia in 1917, au spus ca apeleaza la Deutsche Bank, pentru a "cantari ofertele", in cadrul procesului de vanzare. Potrivit unor surse apropiate Forbes, compania ar avea un pret de 400 milioane de dolari.
Steve Forbes, in varsta de 66 de ani, este presedintele companiei si editorul-sef al revistei Forbes; el este nepotul fondatorului Forbes.
Industria producatoare de stiri si continut media a intrat intr-o perioada dificila, marcata de scaderea veniturilor din advertising si disparitia platformelor clasice de presa.
Drept urmare, multe publicatii celebre, precum BusinessWeek, Newsweek si Maxim, au fost vandute, in ultimii trei ani. Uneori, sumele obtinute au fost modeste.
Vanzarile de reclama ale Forbes in SUA au ajuns in 2012 la 275 milioane dolari, in scadere cu 19% (incepand cu 2008).
Deutsche Bank a refuzat sa comenteze informatiile publicate in premiera de Bloomberg. Nici purtatorul de cuvant al Forbes nu a fost mai generos, in vederea furnizarii unor comentarii.