YouTube, prima alegere a tinerilor care doresc sa asculte muzica
youtubetinerimuzicaradiomelodiiitunes
iTunes? Expirat. Radio? Undeva in preistoric. Cumpararea unui nou CD? Poate, doar din spirit cultural. YouTube este prima alegere a tinerilor care vor sa asculte muzica.
Sau cel putin asta a descoperit un studiu Nielsen. Raportul sau, Music 360, analizeaza modul in care muzica este identificata, achizitionata si in final... ascultata.
In randul adultilor, radioul ramane cel mai popular mijloc de ascultare a muzicii - 48% dintre acestia asculta melodiile preferate in acest mod.
In randul tinerilor, situatia este pigmentata. Astfel, 64% dintre ei folosesc YouTube, cel mai mare site de continut video din lume, pentru a asculta muzica. YouTube este urmat de radio (56%), iTunes (53%) si batranele CD-uri (50%).
Studiul ilustreaza si evolutia vanzarilor de muzica. Doar 1 din 3 tineri a cumparat un CD in ultimul an (36%), in timp ce 51% au spus ca au cumparat online cel putin o melodie.
Raportul se bazeaza pe un esantion de 3.000 de americani. YouTube, site detinut de Google, are 800 milioane vizitatori unici in fiecare luna. Lunar, sunt vizualizate peste 3 miliarde de ore de continut video. Totodata, utilizatorii incarca, in fiecare minut, 72 de ore de continut video.