Cele mai multe articole vor putea fi citite gratuit, in timp ce utilizatorii vor fi nevoiti sa isi faca un abonament, pentru a lectura continutul exclusiv, cum ar fi interviurile Bild, a anuntat cotidianul german.
Abonamentul de baza va costa 4,99 euro pe luna, incepand cu 11 iunie si cel premium de doua ori mai mult (aici fiind disponibila si o varianta e-paper). Ziarul detinut de Axel Springer AG va oferi si o versiune imprimata, la 70 eurocenti pe zi, care contine "un bilet" pentru continutul online. Biletul va fi unic pentru fiecare ziar in parte, gratie unei noi tehnologii, despre care compania spune ca reprezinta "o premiera mondiala".
Strategia Bild tine de criza publicatiilor din Europa. Analistii spun ca industria mass media va fi cu ochii pe Bild, pentru a vedea daca modelul sau va inregistra succesul scontat.
"Este o schimbare in paradigma referitoare la plata pentru continutul jurnalistic online", a declarat Donata Hopfen, director al diviziei digitale Bild. "Este un proiect mamut".
Bild este cea mai importanta publicatie online din Germania si doreste sa isi mentina pozitia; astfel, doar o mica parte din continutul sau editorialistic va fi supusa paywall-ului. Modelul este preluat si adaptat de la New York Times.
"Stim ca aceasta strategie poate lucra impotriva noastra", a declarat CEO-ul Axel Springer, Mathias Doepfner. "Dar tendinta se indreapta catre "comercializarea" de articole online", a mai spus acesta.
Doepfner nu are asteptari financiare mari de la noul model de business al Bild, cel putin pentru inceput. "Nu stim cati abonati vom avea. Cel care detine un plan de business in acest sens sa vina la noi, ii vom oferi imediat un job la Springer", a mai spus CEO-ul Axel Springer.
Pana acum, alte publicatii online de exceptie din Germania, precum Spiegel Online, au respins ideea platii articolelor. Axel Springer a lansat o varianta de test, la inceputul anului si a "urcat" o parte din continut in sectiunea Die Welt, care poate fi vizualizat doar cu plata.
"In prezent, vindem mai multe abonamente digitale decat ne-am fi asteptat. Este incurajator", a declarat Doepfner, fara sa ofere statistici exacte privind vanzarile.
Axel Springer publica, printre altele, si cel mai important tabloid din Polonia, ziarul conservator Fakt. Tirajul zilnic al Bild a scazut in ultimii ani la 2,5 milioane exemplare, cu 200.000 mai mult decat The Sun (Marea Britanie). Si publisherii americani mizeaza pe abonamentele online. Un exemplu concret este Washington Post. Odata cu aparitia smartphone-urilor si tabletelor, utilizatorii au inceput sa citeasca ziarele in mediul online, fara sa mai cumpere varianta tiparita.
Al doilea cotidian de business din Germania, Financial Times Deutschland, a fost inchis anul trecut si cotidianul Frankfurter Rundschau a inaintat procedurile de intrare in insolventa si a concediat o buna parte dintre angajati. Agentia germana de stiri dapd a intrat in faliment in 2013 si cele mai multe publicatii incearca sa isi reduca semnificativ costurile, din cauza veniturilor scazute rezultate din publicitate.
De asemenea, tot mai putini germani citesc ziare. Intre 2000 si 2011, circulatia zilnica a tuturor ziarelor a scazut cu 22%, de la 24 milioane la 18,9 milioane copii, potrivit grupului de lobby pentru publisherii de cotidiene BDZV.