Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Moartea lui Ayrton Sena, la 1 mai 1994, a schimbat regulile si bugetele din Formula 1

Moartea lui Ayrton Sena, la 1 mai 1994, a schimbat regulile si bugetele din Formula 1
Moartea lui Ayrton Sena, la 1 mai 1994, a schimbat regulile si bugetele din Formula 1 Tags: ayrton senaformula 1sigurantabuget

Moartea lui Roland Ratzenberger si a lui Ayrton Sena de pe 30 aprilie, respectiv 1 mai, 1994, pe circuitul de la Imola, a schimbat standardele de siguranta in Formula 1.


In urma cu exact 20 de ani, brazilianul Ayrton Sena a fost ultimul pilot care a murit pe un circuit de Formula 1. Progresele inregistrate de atunci in privinta standardelor de securitate sunt evidente. "Moartea lui Ayrton Sena a avut un impact imens, deoarece pilotul brazilian era o figura cunoscuta, poate cel mai bun pilot de Formula 1 care a existat vreodata", a declarat Max Mosley, fost presedinte al Federatiei Internationale de Automobilism (FIA), adaugand ca "Acel weekend indoliat a fost un extraordinar catalizator pentru schimbare".

Daca nu ar fi avut loc accidentul lui Ayrton Sena, probabil ca un alt pilot ar fi avut acelasi sfarsit. La doar 10 zile dupa tragedia de la Imola, la Monaco, monopostul Sauber condus de pilotul austriac Karl Wendlinger a "zburat" la iesirea din faimosul tunel, dezintegrandu-se. Bilantul: 19 zile de coma pentru pilot. Wendlinger si-a reluat rolul de pilot de curse, dar nu a mai revenit niciodata in Formula 1.

A fost momentul care a declansat o adevarata revolutie, inclusiv finaciara, pentru imbunatatirea standardelor de siguranta. Echipele au fost obligate sa isi schimbe strategiile, furnizorii si sa implementeze un alt tip de biomecanica a monoposturilor, alte casti, mai sigure pentru piloti si alte pneuri, mai rezistente.

A fost introdus sistemul "Head and Neck Support" (HANS), imaginat de cercetatorul american in biomecanica Robert Hubbard, in anii 80. Plasat pe umeri, sub casca, acest sistem previne socurile pe care le pot suporta cervicala si capul pilotului in caz de impact. Sistemul a devenit obligatoriu in Formula 1, din 2003, si s-a adaugat progreselor inregistrate in fabricarea noilor casti si viziere din carbon, dupa ce pilotul Felipe Massa a fost lovit in fata de o piesa la Grand Prix-ul de la Budapesta, din 2009.

Au fost introduse  noi teste de impact, care au condus la implementarea unei casete de avarie in interiorul monopostului, menita sa absoarba socurile produse in caz de accident. Nu in ultimul rand, cea mai dramatica si costisitoare schimbare a fost redesenarea tuturor circuitelor din Formula 1, prin refacerea straturilor asfaltice, indulcirea sicanelor, construirea unor bariere absorbante, care au inlocuit blocurile din beton si anvelope vechi, inclusiv in circuitele stradale, precum cel de la Monaco.

"Formula 1 a devenit astazi un sport mai sigur, mai aproape de celelalte sporturi, dar este inca departe de a fi considerat un sport nepericulos", a declarat Sebastian Vettel, cvadruplu campion mondial.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement