ANPC avertizeaza: Clientii nu sunt informati suficient cand contracteaza un credit bancar
servicii financiareanpccredit bancarcontract de credit
La conferinta "Ziua Consumatorului de Servicii Financiare", Mihaela Manolescu, sef Serviciu Produse si Servicii Financiare, in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), a declarat ca "nemultumirile consumatorilor sunt in mare parte referitoare la faptul ca in momentul semnarii contractelor de credit cat si a celor de card nu au fost informati suficient, recunoscand faptul ca le-a fost pusa la dispozitie o documentatie stufoasa, greu de inteles pentru un consumator fara cunostinte in domeniul financiar".
Asa cum reiese din statisticile reclamatiilor trimise catre ANPC, clientii bancilor sunt nemultumiti pentru ca nu au fost informati suficient in momentul semnarii contractelor de credit iar documentatia pusa la dispozitie a fost prea stufoasa si greu de inteles pentru cei care nu au cunostinte in domeniul financiar. In alte cazuri creditele au fost acordate prea usor.
"O alta problema des intalnita este aceea ca in faza incipienta de acordare a creditelor pasii in vederea obtinerii acestora sunt destul de simpli, in unele cazuri doar telefonic, modalitate care poate duce in eroare consumatorul si il pune in situatia de a accepta semnarea contractului la fel de rapid ca si modul de prezentare a conditiilor si termenelor contractuale", a spus Mihaela Manolescu la conferinta "Ziua Consumatorului de Servicii Financiare".
Aceasta considera ca aceste aspecte genereaza confuzii in randul consumatorilor si de aceea nu este de mirare ca dupa o perioada scurta de timp de la contractarea creditului consumatorul formuleaza reclamatii impotriva bancilor.
Marius Alexandru Dunca, presedintele ANPC, este de parere ca bancile ar trebui sa faca oferte corecte, transparente si foarte clare deoarece increderea romanilor in banci este scazuta.
Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţa GfK la nivelul intregii populatii adulte din Romania, produsele bancare sunt destul de putin cunoscute, cele mai cunoscute fiind cardurile de debit si credit bancar, dar si cu acestea sunt familiari intr-o masura medie, circa 4 din 10 romani.
Sursa: Agerpres
Foto: businessmediationnetwork.com