Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ce... surpriza: romanilor le place shopping-ul!


Ce... surpriza: romanilor le place shopping-ul!
de la 23 Feb. 2017
Ce... surpriza: romanilor le place shopping-ul!
Tags: shopping romaniaobiceiuri de consumgfk

Studiul GfK Panelul de gospodarii arata ca est-europenilor le place sa mearga la cumparaturi. Acest lucru este cel mai pregnant in Romania, unde 9 din 10 cumparatori sunt de acord cu aceasta afirmatie.


In Cehia, Slovacia si Austria, 7 din 10 considera mersul la cumparaturi placut, in vreme ce in Bulgaria doar jumatate dintre cumparatori afirma acelasi lucru.
 
Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea continua a consumului casnic din Romania, pentru toate categoriile de produse de larg consum, pe un esantion de 3.000 gospodarii, reprezentativ la nivel national.
 
Persoana intervievata din cadrul gospodariei a fost cea responsabila cu majoritatea cumparaturilor pentru familie.
 
Conform cercetarii, in Romania, cumparatorii resimt mai mult presiunea timpului la cumparaturi decat in alte tari.
 
In schimb, alte state, oamenii nu au un sentiment puternic ca se afla sub presiunea timpului, cand merg la cumparaturi. Austria si Cehia sunt tarile in care acest sentiment este cel mai putin perceput.
 
Prin contrast cu acestea, in Romania, aproximativ 35% din cumparatori resimt aceasta presiune, cand fac achizitiile zilnice.
 
Acest lucru poate fi influentat si de o dezvoltare sub potential pentru comertul modern de proximitate, comparativ cu Austria, de exemplu.
 
Listele de cumparaturi sunt, in continuare, importante, dar mai putin folosite in Romania, comparativ cu Bulgaria.
 
Una dintre modalitatile convenabile de a face cumparaturile mai usoare este pregatirea unei liste de cumparaturi pe care majoritatea oamenilor o au cu ei in magazin.
 
Cumparatorii bulgari o folosesc cel mai mult (aproape 7 din 10). In Romania, 5 din 10 cumparatori isi organizeaza cumparaturile cu ajutorul unei liste, dar numarul acestora scade de la un an la altul.

In Romania si Bulgaria, cumparatorii se incadreaza in bugetul alocat, iar cumparaturile de impuls sunt mai rare.
 
Cea mai mare parte dintre cumparatorii romani si bulgari declara ca, in achizitiile de zi cu zi, reusesc sa se incadreze in bugetul planificat. La polul opus, se afla cumparatorii din Cehia si Austria.
 
Desi listele de cumparaturi isi pierd din importanta, romanii se asteapta sa nu depaseasca bugetul in magazin.
 
La modul ideal, cumparatorii romani prefera sa cumpere totul dintr-un singur magazin, dar cautarea unui pret mai bun ii face sa viziteze mai multe magazine.
 
Chiar daca majoritatea consumatorilor declara ca le place sa mearga la shopping in magazine care au totul sub un singur acoperis, comportamentul lor de cumparare si luarea deciziilor sunt influentate si de pret.
 
In Romania, 72% dintre cumparatori sunt dispusi sa isi faca achizitiile din mai multe magazine, daca asta ii ajuta sa obtina un pret mai mic sau oferte mai convenabile.
 
In concluzie, romanii au asteptari ridicate de la oferta de produse a magazinelor, incercand, totodata, sa isi optimizeze cumparaturile.
 
Partea buna este ca romanii inca mai gasesc placere in actul de cumparare, ceea ce face mediul de business mai deschis si oportunitatile mai usor de concretizat, potrivit GfK.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016