Cum arata portretul clientului in 2015?
2015afacereclientcumparatorconsumatortimpulvalorile consumatorilorexperienta
Trasaturile consumatorului in 2015 se modifica si sunt diferite fata de cele ale cumparatorilor de anul trecut. Multe aspecte iau astfel locul unor trasaturi care pana recent se aflau pe locul unu in categoria celor mai importante elemente de care trebuie sa tinem cont cand vorbim de consumatori.
Orice afacere trebuie sa tina cont de aceste trasaturi si preferinte ale clientilor daca doreste ca parcursul sa fie unul de succes.
"Preferintele schimbatoare ale consumatorilor pot accelera sau falimenta o afacere. Capacitatea de a sincroniza compania cu nevoile si dorintele consumatorilor a devenit un aspect vital pentru succesul oricarei afaceri. Valorile consumatorilor se diversificatot mai mult, pe masurace generarea colaborativade valoare se extinde la scaramondiala.", arata un studiu Ernst & Young, citat de Mediafax.
Astfel, pentru consumatori, experienta devine prioritara, iar "pe masura ce gama de optiuni privind produsele si serviciile se va largi tot mai mult, consumatorii vor avea tendinta de a face prioritizari si in functie de o nouav arietate de factori ce tin de experientele personale. Valoarea experientei personale se referala valoarea senzorialagenerataatunci cand oamenii se simt satisfacuti sau trec prin experienta de folosire a unui produs sau serviciu, iar acest concept trece dincolo de sensul traditional al valorii fizice sau monetare", potrivit aceleiasi surse.
De asemenea, siguranta si securitatea devin tot mai importante, anunta acelasi studiu, cu precizarea ca timpul alocat cumparaturilor este in scadere si ca din ce in ce mai multi clienti doresc sa existe posibilitatea ca vanzatorii sa poata raspunde in timp real intrebarilor legate de produse sau servicii.