EY: Unul din noua tineri isi gestioneaza banii cu ajutorul smartphone-ului
banigestiunesmartphoneeystudiu
Utilizatorii mai tineri sunt mai receptivi la gestionarea banilor prin intermediul dispozitivelor mobile, se atata intr-un studiu publicat de EY.
Astfel ca unul din noua dintre cei cu varsta cuprinsa intre 25-30 ani foloseste in mod regulat servicii de transfer de bani de pe dispozitive mobile, in comparatie cu doar 4% din segmentul de varsta 46-65 de ani.
"Serviciile mobile de plati sunt intr-un stadiu incipient de crestere in pietele dezvoltate, dar reprezinta oportunitati fara precedent pentru viitor. Dupa un inceput lent, cresterea ratei de adoptie a platilor mobile este de asteptat sa se accelereze incepand cu 2015, determinata de factori precum cresterea ratei de acceptare din partea comerciantilor si cresterea nivelului de educare a clientilor", a declarat Elena Badea, director de marketing, EY Romania.
Rezultatele pe tari evidentiaza anumite contraste puternice.
Procentul celor care declara ca nu au intentia sa utilizeze servicii mobile de transferuri de bani variaza de la un minim de 24% in India, la un nivel record de 57% in SUA, iar cele mai ridicate niveluri de absorbtie a acestui tip de servicii se inregistreaza in India (31%), Rusia (30 %) si China (29%).
Cea mai mica rata de utilizare se inregistreaza in Suedia, de 14%. Aceste rezultate subliniaza faptul ca adoptarea noilor servicii este mai dinamica in pietele emergente, dar ca adoptarea lor la nivel universal se confrunta cu provocari in toate pietele, in special in cele dezvoltate.
Extinderea domeniului de aplicabilitate a serviciilor mobile de plati si a serviciilor conexe este sustinuta de dezvoltarea continua a tehnologiilor, precum si de aparitia si definirea unor standarde de utilizare menite sa raspunda nevoilor diverse.
In timp ce vechile tehnologii de mesagerie pe mobil, cum ar fi SMS-urile si USSD sunt utilizate, in special, in pietele emergente pentru transferul de bani si plata salariilor, tehnologiile NFC si cloud sunt utilizate in pietele dezvoltate pentru plati de tranzit si programe de fidelizare in retail.