Dacia Duster made in Iran - Ultimul acord semnat de Renault
dacia dusteriranfrantarenault2 milioane vehicole construite pe an
Grupul Reanault a semnat un acord "istoric" cu Iranul pentru a fabrica, pana in anul 2020, 2 milioane de vehicole la Persi. Dacia Duster figureaza printre marcile avute in vedere
Viata de fiecare zi ne ofera foarte multe lectii din care guvernantii nostri, daca ar fi educati, inteligenti, si interesati de soarta tarii (si nu numai a familiilor proprii), ar putea invata sa guverneze. Grea sarcina pentru ei !
Iata o ultima lectie. Este un caz tipic de intrare a unei tari pe fluxul mondial de materii, energie si informatii – lucrul esential astazi pentru a subzista ca stat (Manuel Castells, sociologia fluxurilor).
Renault a semnat ieri – 7.08.2017 – un acord de 660 milioane de euro cu Iran pentru a produce la termen 300.000 vehicole si piese detasate. Banii sunt prevazuti pentru primul lot de vehicole -150.000- in perioada 2017-2019. Aceste informatii le-am preluat din articolul “Renault signe un accord de 660 milions d’euros en Iran” (Renault semneaza un acord de 660 milioane de euro in Iran), Le Monde fr. Si AFP, 8.08.2017.
Co-intreprindere
Investitia se face intr-o “co-intreprindere” detinuta de Renault (60%), Organizatia pentru renovare si dezvoltare industriala din Iran (20%) si societatea privata iraniana Parto Neguine Nasseh (20%).
In faza a doua a proiectului – 2019-2022- s-a stabilit ca 30% din vehicolele si piesele detasate Renault produse in Iran vor fi exportate.
Co-intreprinderea va fi implantata la Saveh (120 km de Teheran). Aici se vor produce Reanult Symbol si Duster Dacia . Ea va lucra in partenariat cu 15 intreprinderi Iraniene pentru furnizarea de piese detasate. Se prevede ca numarul lor sa ajunga la 60.
Iran, o tara cu peste 80 milioane de locuitori, produce deja 200.000 vehicole Renault, acest acord fiind o validare a unei bune experiente pentru cei doi parteneri. Ambitiile pentru Reanault si Iran sunt foarte mari – 2 milioane de vehicole se vor produce in 2020.
Declaratiile lui Thierry Bollore , numarul doi la Renault
Thierry Bollore, numarul doi al grupului Reanault, are numai cuvinte de lauda despre acest acord, care introduce Franta si Iranul pe un flux mondial esential:
“ Suntem fericiti sa semnam acest acord istoric . Pentru Reanault Iranul este cunoscut ca o tara cu o mare capacitate industriala , cu mari infrastructuri pentru industria de automobile (atentie Romania , n.n) , cu mari competente ale resursei sale umane si cu pozitia sa geopolitica unica ( probabil, impreuna cu populatia de 80 milioane de locuitori, cel mai important criteriu, n.n)”.
“ Este vorba despre un contract unic in termeni de investitie , de transfer de tehnologii, de localizare, de dezvoltare a talentelor iraniene , de creare a unui centru de inginerie si de productie de vehicole moderne”
“ Reanult a dovedit angajamentul sau printr-o prezenta fara discontinuitate in Iran de cand si-a inceput operatiunile, in 2004, si semnarea acestui acord este o confirmare… a angajamentului Reanult pe termen lung in Iran”
Strategia Frantei in Iran
Dupa acordul semnat in iulie 2015 intre Iran si marile puteri, Franta nu face decat sa-si sporeasca prezenta in Iran . De exemplu semnarea acestui acord se face in profida atentionarilor explicite ale Statelor Unite care tocmai au adoptat noi sanctiuni contra Iranului. “Frate, frate dar branza-i pe bani” Si nu putini !
Este Dacia nostra in pericol ?
Dacia nostra a fost- si sper ca va mai fi- un miracol comercial la gama masinilor modeste. Dar ce ne va pregati viitorul ? Noi nu suntem si nu stiu daca vom intra pe un flux esential de materii , energie si informatii . Nu pentru ca nu am merita acest lucru, dar nimeni nu-si bate capul cu fluxul. Nu stiu daca acesta ar fi un motiv de insomnie pentru guvernantii de astazi. Au ei alte motive de nesomn, mai grele ! In schimb, ar avea un motiv sa rada . Pentru ca au un “optimism robust” , vorba lui Ostap Bender, eroul scriitorilor Ilf si Petrov.