Orange si Romtelecom, campioni la reclamatii venite de la clienti
reclamatiiorangeromtelecomoperatoritelefonie
Cele mai numeroase plangeri primite de ANCOM, in 2013, se refera la serviciile de telefonie mobila (37% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (15%) si internet mobil (13%).
Datele ANCOM centralizate, pentru anul 2013, arata ca cele mai multe reclamatii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicatii electronice furnizate de S.C. Orange Romania S.A. (17%), S.C. Romtelecom S.A. (16%), S.C. RCS&RDS S.A. (14%), S.C. Vodafone Romania S.A. (12%) si S.C. Cosmote RMT S.A. (12%).
Unii utilizatori s-au plans de faptul ca, in cadrul convorbirii telefonice prin care au incheiat un contract nou de telefonie sau au modificat un contract existent, operatorul nu le-a comunicat anumite informatii obligatorii.
Aici se refera la informatii despre dreptul de denuntare unilaterala a contractului in termen de 14 zile sau informatii despre data la care se considera incheiat contractul. In aceste situatii, ANCOM a dispus transmiterea in scris a informatiilor catre reclamanti, precum si acordarea dreptului acestora de a rezilia contractul incheiat telefonic.
Alte probleme semnalate de utilizatori in anul 2013 se refera la neintelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (14%), probleme legate de portarea numerelor (8%), probleme tehnice aparute la furnizarea serviciilor (7%), precum si cazuri in care calitatea serviciilor era sub asteptarile abonatilor (7%).