Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Turismul va creste in 2014, ajutat de mileniali si chinezi

Turismul va creste in 2014, ajutat de mileniali si chinezi
de la 17 Ian. 2014
Turismul va creste in 2014, ajutat de mileniali si chinezi Tags: turismmilenialichineziindustrie

Activitatea de tranzactionare si de dezvoltare de noi proiecte in industria hoteliera globala este asteptata sa ia avant in urmatoarele 12 luni. Se presupune ca acest sector va fi incurajat si de investitorii in cautare de noi oportunitati de investitii, se arata in raportul EY- Global Hospitality Insights Top Thoughts for 2014.


Sectorul hotelier global a dat dovada de un apetit puternic pentru crestere in 2013, dupa ce, in ultimii ani, recuperarea a fost lenta si bugete limitate de investitii. Aceasta tendinta de crestere va continua si chiar se va intensifica in 2014.
 
Raportul EY prezinta cele 13 tendinte-cheie care se asteapta sa aiba un impact major in industria hoteliera in 2014 si anticipeaza o consolidare a fundamentelor economice din sector, ceea ce va sta la baza unor performante financiare solide in 2014.
 
Cel mai important, companiile hoteliere au acum acces la o mai mare varietate de credite si surse de capital, provenind atat din zona publica cat si din cea privata, facand posibila continuarea cresterii.
 
"Ne asteptam ca 2014 sa fie un an de referinta pentru industria hoteliera. EY anticipeaza pentru anul acesta o crestere a ratelor medii de inchiriere si a gradului de ocupare a camerelor in mai multe piete si in mai multe segmente din industrie, ceea ce va duce la o consolidare a bazelor economice, atragand dupa sine o crestere a preturilor de achizitie a hotelurilor la cheie, in special in orasele cunoscute ca detinand importante puncte de conexiune cu alte destinatii, dar si in piata hoteliera secundara", spune Michael Fishbin, director global EY Hospitality.  
 
Accelerarea pietelor de capital

In contextul aparitiei unui numar mic de hoteluri noi si a doar catorva tranzactii realizate in ultimii cinci ani, investitorii de la nivel global au acumulat un apetit impresionant – dar si un nivel ridicat de capital - pentru noi tranzactii. Aceasta a dus la o intensificare a activitatii pe pietele de capital si la marirea fluxurilor de capital transfrontaliere. Cautand investitii de inalta calitate in pietele stabile, investitorii asiatici au dominat tranzactiile hoteliere la nivel mondial in 2013 si par hotarati sa mentina acelasi nivel ridicat de activitate si in 2014. Se estimeaza ca investitiile provenind din China si Singapore, luate la un loc, vor reprezenta peste 60% din totalul capitalului ce va fi investit in industria ospitalitatii din afara  Asiei in 2014.
 
Printre oportunitatile globale de investitii, dezvoltarile de unitati hoteliere reprezinta un nou pol de interes.
 
Dezvoltatorii se concentreaza sa raspunda solicitarilor venind dinspre actualii si potentialii lor clienti pentru dezvoltarea de unitati hoteliere cu servicii limitate, de statiuni de tip all inclusive sau de de unitati de cazare alternativa, cum ar fi hostel-urile. 
 
Activitatea de dezvoltare de unitati hoteliere este in crestere in mai multe piete din intreaga lume si, in special, in orasele cu porturi sau aeroporturi care fac legatura cu alte destinatii. In acest context, dezvoltatorii care opereaza in Asia si in pietele Africii sub-sahariene se numara printre principalii beneficiari ai accesului crescut la credite si la capital.
 
„Milenialii”, tot mai multi
 
Estimarile arata ca, daca se iau in calcul cheltuielile in crestere facute de doar doua dintre grupurile de populatie la nivel global – respectiv milenialii si turistii chinezi -  e de asteptat ca industria globala a ospitalitatii sa inregistreze performante solide pentru urmatorii cativa ani.
 
Milenialii – sau generatia Y – reprezinta o treime din piata iar estimarile arata ca, in urmatorii cinci ani, vor ajunge sa reprezinte o jumatate din piata. Influenta exercitata de cheltuielile facute de ei asupra afacerilor din industria de ospitalitate i-a determinat pe hotelieri sa-si modifice serviciile si facilitatile pentru a raspunde mai bine cerintelor acestora in privinta valorii, a inovatiei, a accesului rapid, a comoditatii si a mobilitatii.
 
Insa, cheltuielile facute de turistii chinezi le-ar putea eclipsa chiar si pe cele ale milenialilor.
 
Cheltuielile facute de turistii chinezi in 2012 le-au depasit pe cele facute de germani si americani, ajungand la peste 100 de miliarde de dolari si clasandu-i pe primul loc la nivel global in privinta cheltuielilor cu turismul, potrivit United Nations World Tourism Organization (UNWTO).
 
Turistii chinezi reprezinta segmentul cu cea mai rapida crestere din piata. Ca urmare, in tot mai multe hoteluri pot fi intalnite in camere diverse facilitati care vizeaza asteptarile oaspetilor chinezi, cum ar fi papuci, ceaiuri chinezesti, ziare si canale TV in limba chineza, precum si adaptarea meniurilor restaurantelor prin includerea de feluri de mancare chinezeasca.
 
Unde se situeaza Romania
 
Romania a ocupat locul 27 in Europa, in 2010, dupa contributia sectorului ospitalitatii la PIB. Dar, daca hotelierii romani vor lua in calcul din timp faptul ca generatia Y se asteapta sa reprezinte in 5 ani jumatate din numarul de turisti la nivel mondial, veniturile realizate din turism in Romania ar putea creste semnificativ.
 
„Trebuie avuta in vedere dezvoltarea unor facilitati care sa raspunda asteptarilor acestei categorii de clienti, cum ar fi aplicatii pentru rezervari direct de pe smartphone, posibilitatea de a face comanda la room service de pe tableta disponibila in camera de hotel, programe extinse de fidelizare pe baza de comision care sa prelungeasca cat mai mult cazarea si, bineinteles, prezenta intensa in social media”, spune Elena Badea, Head of Marketing, EY Romania.
 
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement