Tehnologia implica analiza unui volum urias de date, pentru a identifica acele "amprente" greu de detectat, atat pe piete, cat si in comportamentul individual, care pot prezenta riscuri de frauda. Si alte banci au apelat la volumul vast de informatii, "big data", pentru a identifica eventualii traderi fara scrupule, care le-ar putea aduce pierderi masive, spun expertii financiari.
"Ei incearca sa analizeze nu doar informatiile despre tranzactii, ci si emailurile si apelurile telefonice", a declarat David Wallace, director executiv al SAS, o cunoscuta companie americana care furnizeaza analiza datelor. "Ei incearca sa gaseasca ACUL IN CARUL CU FAN".
Potrivit unor surse apropiate JPMorgan, banca a colaborat cu Palantir Technologies, o companie din Silicon Valley, specializata in furnizarea de tehnologie si logistica pentru serviciile de inteligenta americane.
Initial, JP a folosit aceste metode pentru a depista hackerii care doreau sa "sparga" conturile clientilor bancari. Ulterior, banca s-a gandit ca n-ar fi rau sa indrepte "spionajul" catre proprii angajati, 250.000 la numar.
Pe de alta parte, informatiile concludente pot fi utilizate pentru a stabili preturile pentru proprietatile vandute inainte ca un imprumut sa intre in default; astfel, spun cei de la JPMorgan, impactul social al imprumuturilor neperformante ar fi diminuat.
Quantifind, un start-up care a colaborat cu CIA-ul pentru a identifica numele false folosite de teroristii din SUA, a fost contactata de JPMorgan, pentru a explica in ce masura tehnologia sa poate fi aplicata in cazul diviziei de carduri de credit, a declarat CEO-ul Ari Tuchman.