Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

STUDIU: Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali

STUDIU: Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali
de la 05 Dec. 2014
STUDIU: Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali Tags: cumparaturi onlineplata cu cardulplata cashplata numerar

Desi platile in numerar reprezinta cea mai veche forma de circulatie a banilor, plata cu cardul reprezinta alternativa mai practica si de multe ori chiar mai rapida, atat pentru femei, cat si pentru barbati.


Pentru a identifica de ce prefera oamenii sa plateasca in numerar ori cu cardul sau care sunt produsele/serviciile pe care obisnuim sa le cumparam de obicei direct din magazin si care sunt cele pe care le achizitionam din magazinele online, EY Romania a realizat o cercetare pe aproximativ 300 de persoane, cu varsta cuprinsa intre 20-35 de ani.

Studiul EY Romania, "Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali", arata ca in Romania femeile au o mai mare deschidere la utilizarea cardului ca modalitate de plata, in timp ce barbatii prefera platile cash,

Cercetarea a fost structurata pe etapele pasilor de cumparare a 5 tipuri de produse si 4 tipuri de servicii, care au condus catre urmatoarele aspecte:

- In ce priveste achizitionarea serviciilor, femeile prefera ca modalitate de cumparare: 79% in magazin, 7% online si 14% ambele; in timp ce barbatii prefera ca modalitate de cumparare 70% in magazin, 8% online si 22% ambele.
- Cumpararea produselor este preferata de femei in varianta: 68% in magazin, 6% online si 22% ambele; in timp ce barbatii opteaza pentru modalitatea de cumparare in magazin 63%, online 7% si ambele 30%.
- Atat femeile (85%) cat si barbatii (82%) prefera sa faca imprumuturi bancare in sucursala. Femeile prefera sa cumpere produse alimentare (87%) in magazin si asigurari (81%) in agentie, in timp ce barbatii prefera si ei sa cumpere serviciile medicale (77%) si automobile (76%) de la sursa.
- Desi mici ca pondere, valorile inregistrate la cumpararea in mediul online pentru principalele categorii de produse/servicii sunt: telefonia mobila/servicii internet -13% femei si 20% barbati, electronice si electrocasnice - 7% femei si 10% barbati.  

Modalitati de plata  
Cash – in functie de categoria produselor, femeile prefera ca modalitate de plata cash-ul pentru: produse alimentare (69%), imbracaminte (68%) si electronice si electrocasnice (52%). In functie de categoria serviciilor, femeile platesc cash pentru: serviciile medicale (73%), telefonia mobila/serviciile de internet (57%) si politele de asigurare (55%).

In cazul barbatilor, pentru categoria produselor analizate, in topul preferintelor pentru plata cash sunt: produsele alimentare (69%), imbracaminte (67%) si electronice si electrocasnice (64%). In functie de categoria serviciilor, barbatii platesc cash pentru: servicii medicale (79%), telefonie mobila/servicii de internet (75%) si asigurari (63%).

Card – in functie de categoria produselor, femeile prefera ca modalitate de plata card-ul pentru: electronice si electrocasnice (39%), automobile (30%) si imbracaminte. In functie de categoria serviciilor, femeile platesc cu cardul pentru: imprumuturile bancare (35%), asigurari (33%) si servicii medicale (22%).

In cazul barbatilor, pentru categoria produselor analizate, in topul preferintelor pentru plata cu cardul sunt: electronicele si electrocasnicele (30%), imbracaminte (29%) si produse alimentare (26%). In functie de categoria serviciilor, barbatii platesc cel mai mult cu cardul pentru: imprumuturi bancare (33%), asigurari (25%) si telefonie mobila/servicii internet (21%).    
 
Pentru ce sunt dispusi romanii sa plateasca in plus
In functie de categoria produselor, 21% dintre femei ar plati in plus pentru disponibilitate imediata, iar 15% pentru caracteristici inovatoare in timp ce 19% dintre barbati ar plati in plus pentru disponibilitate imediata, iar 18% pentru caracteristici inovatoare.

In ceea ce priveste categoria serviciilor, 34% dintre femei sunt dispuse sa plateasca in plus pentru disponibilitate imediata iar 18% pentru servicii premium, in timp ce 27% dintre barbati sunt dispusi sa plateasca in plus pentru disponibilitate imediata, iar 17% pentru servicii premium si 16% pentru personalizare.
 
Caracteristica principala in functie de categoriile de produse/servicii analizate pentru care sunt dispuse femeile sa plateasca in plus este disponibilitatea imediata pentru serviciile medicale - 43%, imprumuturi bancare - 36%, comparativ cu barbatii care sunt dispusi sa plateasca in plus pentru disponibilitatea imediata la achizitia de servicii medicale - 33% si 27% - pentru imprumuturi bancare si asigurari.   

Experienta post-cumparare
Pentru femei, experienta personala buna si foarte buna de cumparare cu furnizorii produselor si serviciilor analizate inregistreaza cele mai mari procente pentru imbracaminte 53% si produse alimentare si servicii medicale cate 48%, in timp ce pentru barbati acelasi tip de experienta este asociata furnizorilor de imbracaminte 56%, automobile 54% si, la egalitate, telefonie mobila/servicii de internet, produse alimentare si electronice si electrocasnice 52%.

Din perspectiva serviciilor achizitionate, cele mai importante aspecte referitoare la experienta post-cumparare pentru servicii sunt: asistenta client pentru 29% dintre femei si 34% dintre barbati, urmata de asistenta in garantie pentru 28% dintre femei si 21% dintre barbati.

In timp ce din perspectiva experientei post-cumparare a produselor distributia procentuala pe genuri arata ca, pentru 31% dintre femei si 30% dintre barbati, asistenta in garantie este un aspect important urmat de asistenta client pentru 25% dintre femei si 28% dintre barbati. Asistenta client este importanta pentru 34% si 33% dintre femei la achizitionarea de asigurari si servicii medicale si pentru 45% si 37% dintre barbati la achizitia de imprumuturi bancare si imbracaminte.   

Desi perceptia majoritara despre comportamentul de consum global al romanilor este corelata cu nivelul veniturilor, se poate sonda mai departe pentru identificarea caracteristicilor specifice la cumparare si in functie de modalitatea de plata. Daca femeile sunt mai deschise la modalitate de plata cu cardul atat pentru produse cat si pentru servicii, barbatii prefera mai degraba cash-ul. Pe de alta parte, cu toate ca in Romania, plata cu cardul inregistreaza valori scazute comparativ cu zona Euro, valorile arata o tendinta de crestere a felului in care sunt operate platile cu cardul.


Jurnalist Manager.ro
5 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email: mariat@rs.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement