Ce au cumparat romanii de Black Friday
romanicumparaturiblack fridayflanco
In cadrul campaniei Black Friday s-au distins produsele premium, cu o crestere semnificativa a ponderii in mixul de vanzari. Cele mai cautate produse din oferta Black Friday au fost televizoarele Smart, care au reprezentat mai mult de jumatate din vanzarea totala de televizoare, notebook-urile, tabletele, telefoanele smart si produsele electrocasnice incorporabile, spun oficialii Flanco.
Stocul total al produselor din oferta a numarat peste 450.000 de unitati, iar peste 2.000 de repere unice au fost incluse in campanie, cu reduceri de pret situate intre 10% si 80%. In primele 14 ore de campanie Black Friday, magazinele Flanco au generat vanzari echivalente cu 80% din vanzarea pe cele 3 zile de eveniment din 2012.
„S-au vandut, spre exemplu, televizoare de ultima generatie cu tehnologie 4K, iar peste 30% din ultrabook-uri au fost cu procesoare I5 si I7. Fata de anul precedent, am vandut cu 40% mai multe televizoare cu diagonala mai mare de 40”, cu 75% mai multe aparate foto tip DSLR si de 60 de ori mai multe telefoane smart avand pretul de peste 1500 lei”, a afirmat Violeta Luca, CEO Flanco.
30% din vanzari au fost televizoare, peste 25% au reprezentat laptopuri si tablete, telefoanele au reprezentat 10% din vanzari, iar electrocasnicele mari, 20%. De remarcat ca in 2013, cererea de electrocasnice mari a fost in scadere fata de 2012 cu 10%, fapt ce releva o anumita saturatie a consumului pe aceasta categorie de produse si o elasticitate mai redusa a cererii in functie de pret.