Google a cumparat cel mai vandut ghid al restaurantelor din SUA
googlepieteinvestitieghidrestaurante
Gigantul american cauta noi oportunitati de crestere a cifrei de afaceri, dar si piete alternative pentru investitii, in afara de industria IT&C. Mai nou, Google a achizitionat Zagat, cel mai vandut si apreciat ghid al restaurantelor din SUA.
"Zagat a fost primul ghid mobil, inainte ca prin "mobil" sa insemne un dispozitiv exclusiv electronic", a declarat pe blogul personal Marissa Mayer, seful serviciului Locatii de la Google.
Ghidul Zagat a fost fondat de sotii Nina si Tim Zagat in anul 1979 si clasifica restaurantele pe o scara de la 1 la 30, iar pentru fiecare restaurant este publicata o scurta recenzie. Ghidul are 13 categorii si este comercializat in peste 100 de orase.
"Zagat va fi piatra de hotar pentru oferta noastra locala", a mai spus Marissa Mayer, referindu-se la continutul ghidului care va face mai atractive serviciile Google Search si Maps.
Compania Zagat, cu sediul in New York, este de vanzare din anul 2008, insa pana acum nu se gasise niciun cumparator.
Pe blogul personal, sotii Nina si Tim Zagat au declarat ca achizitia companiei lor de catre Google este "cea mai interesanta stire in cei 32 de ani de activitate". Tot pe blog, sotii Zagat au anuntat ca vor ramane activi in companie.
Piete alternative
Google si-a propus ca inensificarea afacerilor pe plan local sa fie o prioritate pentru acest an. Dupa ce a esuat in achizitionarea companiei de vanzari la pret redus Groupon, gigantul american a facut un pas important catre pietele zonale de continut si publicitate. Ca urmare, a lansat Google Offers in cateva orase americane si a introdus Latitude, un serviciu unde gasesti informatii despre magazinele de tip discount.
Luna trecuta, Google a cumparat The Dealmap, o companie americana care centralizeaza datele, iar mai apoi oferea harta tuturor magazinelor de reduceri.