Efectul este simplu: utilizatorii Flickr, mai ales cei care au migrat dinspre Instagram, nu trebuie sa-si mai faca griji de limita privind partajarea unui anumit numar de fotografii.
Stiai ca, de exemplu, utilizatorii serviciului gratuit Flickr nu pot vedea decat cele mai recente 200 fotografii postate?
Yahoo! a avut sansa sa domine industria photo-sharing-ului cand a cumparat Flickr in 2005, la un pret mult mai mic decat cel platit de Facebook pentru Instagram.
La acea vreme, Flickr a gasit o varianta inteligenta de monetizare a resurselor sale: vanzarea de abonamente Pro, care se adresau atat fotografilor amatori, cat si celor profesionisti, care doreau sa partajeze fotografii de inalta calitate.
De asemenea, serverele si internetul erau scumpe. Astfel, a fost nevoie de anumite restrictionari, care sa faca diferenta intre utilizatorii de baza ai Flickr si cei care plateau. A fost un exemplu elocvent al modelului Freemium - serviciul gratuit plus premium.
In prezent, camerele foto si internetul au devenit bunuri aproape universale. Drept rezultat, Facebook a cumparat Instagram. Totusi, in ultima vreme, Instagram a fost tinta unor critici, datorita termenilor si conditiilor sale neclare. Flickr are o sansa sa se impuna.
Yahoo! foloseste in continuare modelul freemium si va folosi cele trei luni pentru a-i transforma pe utilizatorii de baza in abonati Pro, majorand astfel veniturile Flickr.
In aceasta perioada, Yahoo! va testa care ar fi costurile functionarii gratuite a Flickr, in dorinta de a elimina subscriptia Pro. Rezultatul: Un serviciu care permite partajarea de fotografii de inalta rezolutie fara limita de upload.