Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

INTERVIU Iulian Dragan, romanul care vrea sa revolutioneze comertul electronic pe Facebook

INTERVIU Iulian Dragan, romanul care vrea sa revolutioneze comertul electronic pe Facebook
de la 13 Nov. 2013 Exclusiv
INTERVIU Iulian Dragan, romanul care vrea sa revolutioneze comertul electronic pe Facebook Tags: iulian dragancomert facebooktheshoppagecomert online

Comertul electronic actual nu functioneaza in contextul retelei sociale, si trebuie sa evolueze intr-un hibrid care sa raspunda provocarilor de privacy existente in Facebook. Cel putin asa considera romanul vanat in prezent de fondurile de investitii din Silicon Valley, Iulian Dragan, CEO-ul si fondatorul platformei de comert electronic pe Facebook TheShopPage.


Pe langa americani, au inceput sa apara tot mai multe oferte din partea unor investitori si a unor acceleratoare din Amsterdam, Barcelona, Atena si Londra, a afirmat Dragan, in cadrul unui interviu acordat in exclusivitate pentru Manager.ro.

1. De la ce idee a pornit aceasta afacere?

Totul a inceput in 2010 cand tot mai multi detinatori de magazine online care au remarcat aplicatia de cadouri virtuale pe care o creasem atunci, m-au rugat sa fac posibila vanzarea directa a produselor pe Facebook, prin intermediul acelei aplicatii. Asadar a existat o cerere in piata care totodata a validat ideea unei astfel de afaceri. Idee care in ultimii ani a devenit din ce in ce mai sustinuta odata cu cresterea in popularitate a Facebook-ului si de puterea de cumparare a utilizatorilor.

2. Ce avantaje ar avea un magazin online pe Facebook fata de unul clasic?

In mod conventional magazinele posteaza link-uri cu produse care atunci cand sunt accesate redirectioneaza utilizatorii pe site-ul extern al magazinului, iar acest lucru are efect negativ asupra ratei de conversie. In Facebook intentia de achizitionare este fragila, si orice redirectionare sau latenta crescuta duce la evaporarea imediata a interesului pe care acel utilizator il avea. Exista numeroase avantaje in favoarea unui magazin pe Facebook spre deosebire de unul conventional, cum ar fi accesul mult mai facil la produsele din magazin. Este mai convenabil pentru utilizatori sa acceseze produsele unui magazin direct in mediul lor in care petrec o mare parte din timpul petrecut online zilnic. Fanii unui astfel de magazin pot vizualiza, cauta si cumpara produse intr-un mediu social care favorizeaza interactiunea si comunicarea directa cu brandul / magazinul, si nu in ultimul rand consolideaza loialitatea clientilor fata de acesta.

3. Cat a costat pana acum dezvoltarea platformei? De unde ati gasit finantare?

Costurile dezvoltarii in momentul de fata se ridica la aproximativ 50.000 de euro. La eforturile financiare ni s-a alaturat o persoana apropiata familiei mele care a pus umarul alaturi de restul echipei.

4. Cati membri are echipa si care sunt specializarile acestora?

Suntem trei membri in echipa, urmand ca al patrulea sa ni se alature in luna decembrie. Eu sunt responsabil de marketing, dezvoltare business si inovatie si am experienta de 5 ani in domeniu. Alex este specializat pe dezvoltare software, securitate si administrare de sisteme informatice, cu o experienta de 13 ani. A lucrat inainte de TheShopPage doar pentru companii din afara tarii (SUA, Cehia, Marea Britanie) iar TheShopPage este primul proiect din Romania in care se implica. Emanuel este si director executiv de vanzari la o companie software multinationala avand experienta de 12 ani pe vanzari enterprise. Realizarile sale in pozitia detinuta sunt remarcabile si consideram ca va consolida puternic strategia TheShopPage in atragerea si negocierile cu clientii din zona enterprise.

5. Purtati negocieri cu potentiali investitori? In ce stadiu se afla acestea?

Absolut, suntem in discutii cu potentiali investitori care si-au aratat interesul in ceea ce facem. De numai doua saptamani de cand TheShopPage a inceput sa aiba primii clienti, au inceput sa apara tot mai multe oferte din partea unor investitori si a unor acceleratoare din Amsterdam, Barcelona, Atena si Londra. In momentul de fata am prioritizat negocierile cu doua companii interesate sa investeasca in TheShopPage, care au facut cele mai bune oferte de pana acum. Urmeaza ca saptamana urmatoare cand ne intoarcem de la Webit Congress sa stabilim un alt meeting in care sa discutam termenii si conditiile investitiei. Desigur, purtam discutii si cu fonduri de investitii din Silicon Valley (Sequoia Capital) care sunt foarte interesate si care ne-au rugat sa ii tinem la curent cu ce se intampla, urmand ca anul urmator sa ia o decizie. Conditia pusa de acestia este sa ne mutam biroul in San Francisco insa exista si posibilitatea sa ramanem in Romania, desi rareori decid sa investeasca in companii care nu se afla in proximitatea sediului lor.

6. De ce suma ar fi nevoie pentru finalizarea investitiei? Cum si in cat timp isi vor recupera banii investitorii?

Cand iti doresti sa iei lumea cu asalt si sa provoci o industrie matura cu o astfel de platforma ai nevoie de capital semnificativ, iar o parte din acesta il vom folosi pentru patentarea anumitor functionalitati pe care vrem sa le lansam cat mai curand posibil. Pentru ca acest lucru sa fie posibil vrem sa marim echipa si sa achizitionam echipamenul si licentele necesare. Nu de mult timp suntem membri ai programului Microsoft BizSpark, prin care Microsoft ne sprijina timp de trei ani cu resurse si licente necesare dezvoltarii software, in valoare de 60.000 euro. Ca sa revin la intrebarea cu privire la suma de care este nevoie pentru finalizarea acestei runde de investitie, momentan avem oferte situate intre 50.000 euro si 80.000 euro. Ceea ce pentru un startup din Romania nu este rau deloc. Conform unui scenariu (realist) bazat doar pe previziunile veniturilor enterprise, o investitie de 80.000 euro ar fi recuperata in mai putin de sase luni. Bineinteles, investitie ce se recompenseaza (dublu) prin dividente la sfarsit de an.

7. Ce argumente aduceti in fata potentialilor investitori pentru a-i convinge?

In primul rand piata in care activam este foarte mare la nivel global (34 miliarde dolari), iar TheShopPage are potentialul de a domina cota de piata. Pare nerealista aceasta viziune, insa intelegem ca ecommerce-ul conventional NU functioneaza in contextul retelei sociale, si trebuie sa evolueze intr-un hibrid care sa raspunda provocarilor de privacy existente in Facebook, si totodata sa ajute cumparatorii sa descopere produse interesante intr-un mod total diferit. Iar TheShopPage abordeaza cu totul diferit aceste probleme si detine solutia. Vom introduce o metoda de interactiune brand - client care va genera o rata de conversie cu mult superioara like-ului si return of investment pe termen lung prin loializarea clientilor. In plus, vom introduce si o metoda de plata revolutionara. Toate aceste metode sunt inovative si stim sa le monetizam intr-un mod care imbunatateste experienta utilizatorilor, iar acest lucru va avea rezultate remarcabile pentru magazinele care vor folosi platforma noastra pentru a vinde pe Facebook.

Foto: Iulian Dragan.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

3 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Gabriela 2013-11-18 21:08:54
Acest lucru "nou" are vechime de cativa ani pe platforma sociala Sitetalk.
Iudit 2013-11-18 10:21:12
Este realizat de 3 ani, in viziunea platformei sociale Sitetalk.Cine doreste sa se socializeze in mod profitabil, este astaptat la www.sitetalk.com/eliteinvest
Alin 2013-11-18 10:05:35
Acest lucru a fost facut de cativa ani de SiteTalk.

Pentru detalii ma puteti contacta prin email sau direct in SiteTalk :

www.SiteTalk.com/PlayAndEarn
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement