Marriott, criticat pentru reclamele afisate prin intermediul conexiunii WiFi
marriottwifireclamehotelpublicitateretea
Te-ai conectat vreodata la reteaua WiFi din hotelul in care te-ai cazat? Cum ar putea profita proprietarii acestuia de "conexiunea gratuita" oferita clientilor?
Justin Watt, un dezvoltator web, s-a cazat pentru o noapte la unul din hotelurile Courtyard (care apartin de Marriott). Seara, cand si-a verificat blogul personal, a observat un "fenomen ciudat". Cel mai probabil, acesta nu reprezinta o practica noua, spune web developerul.
Utilizatorul a observat un spatiu alb in varful paginii. A descoperit apoi ca misteriosul dreptunghi apare pe toate site-urile accesate. Justin Watt si-a dat seama ca administratorii retelei WiFi a hotelului "injecteaza" coduri in fiecare site, corelate cu servicii de publicitate.
"Imaginati-va ca USPS sau FedEx, de exemplu, ar deschide toate cutiile de produse Amazon, pentru a introduce reclame inauntru", a declarat Watt. Potrivit acestuia, una din companiile care ofera codurile de reclama enumera, printre serviciile sale, si "manipularea experientei web".
Potrivit web developer-ului, utilizatorii de internet prin WiFi nu sunt instiintati cu privire la reclamele din retea. O alta problema este faptul ca hotelul Marriott ar putea obtine bani buni din publicitatea subversiva.
The New York Times i-a contactat pe reprezentantii hotelului Marriott, care nu au dorit sa comenteze informatiile aparute in mass-media. Nu se stie exact daca aceasta practica a devenit o obisnuinta in cadrul companiei.
(via |
slashgear.com)