,,Nu avem deocamdata date concrete despre efectele asupra bugetului ale acestei masuri. Deconturile de TVA au ca termen de depunere 25 februarie. Saptamana viitoare vom avea date despre cea mai mare parte a efectelor asupra bugetului si vom trage concluzii privind eventuale corectari ale acestui sistem', a spus Manolescu, citat de
Agerpres.
Manolescu a spus ca presa a relatat cazul unor mari companii, care s-au dezis de companiile mici, renuntand la colaborarea cu ele, pentru a nu intampina obstacole legate de cashflow, pe fondul noului sistem de taxa pe valoarea adaugata.
O modificare a sistemului de plata a TVA ar urma sa fie aplicata la inceputul unui nou trimestru, precizeaza acelasi oficial MFP.
Recent, Manolescu a declarat pentru
Agerpres ca MFP analizeaza mai multe variante de modificare a sistemului de plata a TVA la incasarea facturii, introdus din luna ianuarie a acestui an, in urma sesizarilor primite de la mediul de business si consultantii fiscali, legate de problemele cu care se confrunta firmele in aplicarea noilor reglementari.
Manolescu a precizat ca sunt analizate doua variante - sistemul de TVA la incasare sa fie optional, nu obligatoriu sau sa fie extins termenul de 90 de zile la care TVA devine exigibila, chiar daca factura nu a fost incasata. Potrivit aceleasi surse, MFP ar putea lua in calcul si o combinatie a celor doua solutii.
Sistemul de plata a TVA la incasarea facturii (si nu la emiterea ei) este aplicat in mod obligatoriu de catre firmele din Romania cu o cifra de afaceri situata sub 2,25 milioane lei.