S-a lansat proiectul CONNECT - Solutii de conectare activa cu angajatorii
anofmlocuri de muncaraportpromovareparteneriat public-privatprofesionalism
ANOFM a lansat in data de 6 ianuarie proiectul amintit cofinantat din FSE, in cadrul POSDRU 2007-2013, Axa prioritara 4, "Modernizarea serviciului public de ocupare", Domeniul major de interventie 4.1 "Intarirea capacitatii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare".
Proiectul se desfasoara pe o perioada de 18 luni si este implementat de ANOFM alaturi de UGIR.
Proiectul a fost gandit in contextul in care in ultimii ani au aparut concepte noi care corespund cu o viziune inovativa a functionarii SPO: "piete tranzactionale ale muncii", "flexisecuritate", "facilitarea, orientarea si dirijarea SPO catre actiuni anticipative, proactive si eficiente" etc.
Obiectivul este imbunatatirea capacitatii Serviciului Public de Ocupare de a stabili relatii bune cu angajatorii si de a raspunde nevoilor lor in timp real, cu un nivel ridicat de operativitate, intr-un mediu concurential, precizeaza ANOFM.
Proiectul are efect pozitiv pe termen lung intrucat propune schimbarea de atitudini, crearea unui mediu de lucru motivational, dublat de implementarea unui sistem de lucru functional - probat in alte organizatii europene, flexibil si dedicat imbunatatirii continue - la nivel national - in institutiile SPO, care sa faciliteze schimbul permanent de informatii cantitative si calitative intre SPO si angajatori si sa imprime o atitudine proactiva a personalului SPO in relatia cu angajatorii si nevoile acestora.
In scopul realizarii obiectivului, partenerii din proiect si-au asumat o serie de responsabilitati:
UGIR, ca reprezentant al angajatorilor si avand un rol important in promovarea parteneriatului public-privat pe piata muncii, initiaza dialogul cu agentii economici, cu scopul de a identifica nevoile acestora si de a furniza solutii, formalizate intr-o strategie nationala de imbunatatire a colaborarii intre angajatori si SPO.
ANOFM, consecventa in raport cu valorile pe care le promoveaza - egalitatea, cooperarea, respectul, profesionalismul si transparenta decizionala - va genera o noua cultura organizationala, in toate institutiile SPO, centrata pe motivare si atitudine proactiva in relatia cu clientii si va pune in functiune o platforma online care sa asiste SPO in relatia cu angajatorii.