Ce domeniu din Romania aduce castiguri de 2.000 de euro pe luna
call centerdomeniujoburiangajatilimbi straine
Cele mai mari salarii ca incepatori in industria de call center din Romania le primesc vorbitorii de limbi nordice sau de olandeza, se arata intr-o analiza recenta.
Pentru acesti angajati, remuneratiile de start se situeaza intre 1.450-1.900 euro brut pe luna, in functie de toate abilitatile solicitate pentru fiecare post in parte, potrivit companiei americane CGS, cel mai mare furnizor de solutii de outsourcing din Romania.
In topul celor care au cele mai avantajoase salarii din call center se afla, de asemenea, vorbitorii de germana, portugheza sau limbi central-europene, cu o medie de 850-1.200 euro brut pe luna.
Expertii spun ca salariile acordate angajatilor care cunosc limbile straine mentionate anterior ajung la aceste niveluri deoarece vorbitorii respectivi sunt greu de gasit pe piata muncii.
Companiile care doresc sa isi externalizeze o serie de servicii devin clienti ai call center-elor, astfel incat pe functiunile mentionate lucreaza angajati care trebuie sa interactioneze cu persoane din intreaga lume.
Angajarea vorbitorilor de limba germana pune cele mai mari probleme, pentru ca standardele solicitate ca si cunoastere a limbii vorbite sunt foarte ridicate si trebuie sa fie completate de diferite aptitudini tehnice, asa incat selectia este foarte riguroasa.
De asemenea, cunoscatorii de poloneza, ceha, olandeza si suedeza sunt, de asemenea, in topul candidatilor greu de gasit pe piata muncii.
Din punct de vedere al numarului de angajati, call center-ele au cel mai mare numar de posturi pentru vorbitorii de romana, engleza, franceza, germana si italiana.
In ceea ce priveste limba engleza, media salariala se situeaza intre 450 - 750 euro brut pe luna, in functie de proiect, tipul de call center, competentele tehnice ale angajatului.
In plus, in multe firme, la salarii se adauga bonusuri de performanta, premii, tichete de masa etc. Astfel, vorbitorii de limbi de circulatie europeana ajung in primul an de munca la venituri situate intre 600 - 850 euro brut.
Analiza realizata de CGS arata ca, in ultimul an, veniturile variabile acordate angajatilor din industria de call center au crescut fata de perioada similara anterioara, in aceasta categorie fiind incluse bonusurile de performanta, primele, premiile si alte stimulente non-financiare.