5 sfaturi pentru angajatorii care vor sa mentina talentele tinere in companie
sfaturiangajatoriantreprenoritinerivaloriidei de afaceri
Antreprenoarea Lauren Maillan spune ca angajatorii trebuie sa fie transparenti in relatia cu angajatii tineri. Generatia Y apreciaza onestitatea. Spuneti-le clar ce doriti de la dansii, inainte de a-i angrena in proiectele firmei. Ei sunt motivati de scopurile marete, vad oportunitatea intr-o dimensiune "3D" si se pregatesc mereu pentru urmatorii pasi. Dincolo de motivatia financiara, tinerii lucreaza pentru cariera. Generatia Y apreciaza deschiderea, transparenta si comunicarea.
Al patrulea sfat vizeaza explicarea scopului in ansamblu. Puneti intr-un context valorile companiei dumneavoastra. Aceste "vedete" tinere din antreprenoriat nu isi permit sa lucreze cu modele vechi de business, care nu tin cont de valorile lor moderne. Generatia tanara doreste sa schimbe lumea, prin sustenabilitate si spirit civic.
In al treilea rand, oferiti-le tinerilor din companie oportunitatea dezvoltarii profesionale. Sub nicio forma nu trebuie sa ii inchideti intr-o "cusca", intr-un birou. Ei vor sa creasca atat pe orizontala, cat si pe verticala si in final sa ajunga la carma vaporului. Inarmati-i cu responsabilitate si priviti-i cum evolueaza. Nimeni nu este perfect, dar acesti tineri va vor oferi o perspectiva noua asupra antreprenoriatului si chiar idei noi si inovatoare.
In al doilea rand, in calitate de angajatori, trebuie sa intelegeti ca pentru Generatia Y, cariera este viata. Integrarea viata personala-viata profesionala reprezinta noul echilibru uman. Generatia noua comunica foarte mult si se asteapta ca schimbarile sa se realizeze la viteza "unui tweet". Pentru tineri, cariera este viata si viata este cariera - un lucru foarte benefic pentru compania dumneavoastra.
Nu uitati, de asemenea, sa le oferiti oportunitatea de a se face remarcati in comunitate. Sustineti activitatea angajatilor dumneavoastra si relatiile de munca si in afara organizatiei, prin evenimente specifice. Apreciati faptul ca ei vor sa adauge valoare companiei dumneavoastra si nu ii considerati o amenintare pentru antreprenoriatul traditional. Implicarea lor in diverse activitati va deschide noi usi pentru companie.
Acesti pasi va vor ajuta sa mentineti o relatie profesionala de exceptie cu angajatii dumneavoastra tineri, cu Generatia Y, dupa cum o numeste antreprenoarea Lauren Maillan.
sursa foto: flickr, TheBusinessMakers