Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

5 sfaturi pentru cei care nu vor sa devina "hamsteri la rotita"

5 sfaturi pentru cei care nu vor sa devina "hamsteri la rotita"
de la 17 Ian. 2014
5 sfaturi pentru cei care nu vor sa devina "hamsteri la rotita" Tags: sfaturihamsterirotitecompaniisefiangajati

Daca va simtiti ca un hamster care invarte o rotita la nesfarsit, incercati urmatoarele cinci sfaturi, pentru a nu va epuiza. Munca tine, in zilele noastre, de intervalul "24 ore pe zi/7 zile pe saptamana", scrie CEO-ul GrowBiz Media, Rieva Lesonsky. Fiintele umane pot munci non-stop, dar sa nu uitam ca avem nevoie si de odihna.

Daca va simtiti ca hamsterii la rotita (fie ca sunteti angajatori sau angajati) si alergati din ce in ce mai repede, fara sa ajungeti nicaieri, incercati sa lucrati mai inteligent, nu mai mult. Astfel, veti reusi sa finalizati proiectele "fara sa va pierdeti mintile", scrie Lesonsky.
 
1. Regula "20% din timp"
 
Google a implementat regula "20% din timp", care le permite angajatilor sa investeasca 20% din timpul lor intr-un proiect la alegere, chiar daca nu are legatura cu business-ul Google. Un asemenea experiment a dus la aparitia unor servicii de succes, precum Gmail. 
 
Totusi, nu oricine detine resursele unui gigant precum Google. 20% din timp trebuie investit in meditatia asupra imaginii de ansamblu, planificarea si strategia pentru afaceri. Sa spunem insa ca nu iti permiti sa ai angajati care lucreaza si la alte proiecte, dar ii poti incuraja sa gandeasca in perspectiva, la provocarile si oportunitatile pe care le intampina compania ta si la cum puteti profita de acestea. 20% din timp poate "naste" inovatii, sisteme mai bune, procese creative si noi produse si servicii.
 
2. Ziua fara email
 
Te sperie ideea unei zile in care sa lasi emailul deoparte? Emailul a devenit esential, oare putem trai o zi fara sa-l verificam? Ne ocupa mult timp si deseori este folosit de colegi care stau "unul langa celalalt" si trateaza probleme care pot fi rezolvate intr-o secunda, daca se doreste acest lucru. 
 
- Internalizeaza activitatea. Cei mai multi dintre noi nu putem ignora mesajele de la clienti, nici macar o zi, astfel incat nu trebuie sa facem acest lucru. Trebuie insa sa ignoram mesajele care circula in cadrul companiei, care nu sunt foarte importante.
 
- Asigura-te ca emailul se potriveste cu programul de lucru. Daca majoritatea angajatilor lucreaza de acasa sau se afla tot timpul pe drum, vor avea nevoie de email. Zilele fara email pot fi implementate in companiile in care angajatii lucreaza cot la cot.
 
- Promovati intalnirile personale. Daca angajatii incep sa-si trimita mesaje, chiar daca se pot intalni sa isi discute problemele, nu veti ajunge nicaieri.
 
Concluzia? Companiile care au implementat asemenea zile in care emailurile nu sunt verificate au raportat o scadere a volumului de emailuri, deoarece angajatii s-au obisnuit sa discute unii cu ceilalti, in loc sa isi trimita mesaje, chiar daca se afla in aceeasi incapere.
 
3. Unda verde pentru munca de acasa
 
Cele mai multe companii pot oferi angajatilor sansa de a lucra de acasa, macar o data pe saptamana. Prin definitie, zilele de munca la domiciliu sunt benefice pentru angajati, deoarece acestia stau departe de zumzetul de la birou. Pentru a pastra o schema simpla, poti implementa o zi in care toata lumea sa lucreze de acasa (vei reduce si costurile utilitatilor de la birou).
 
4. Miscare versus sedentarism
 
Atat pentru sefi, cat si pentru angajati, miscarea este esentiala. Incearca sa sustii intalnirile "in picioare", misca-te prin sala de conferinte, nu sta intr-un loc. 
 
Cumpara-le angajatilor birouri si scaune ajustabile, astfel incat angajatii sa beneficieze de comoditate. Fiecare ar trebui sa faca un pic de miscare in pauza de masa, pentru a nu-si pune (si mai mult!) sanatatea in pericol.
 
5. Stabileste unele limite
 
Este dificil sa apesi butonul "OFF" al companiei tale, mai ales cand esti sef. Chiar si dupa ce vei pleca de la birou, iti vei verifica emailurile in toiul noptii. Daca situatia este urgenta, o vei rezolva. Daca mai poate sa astepte, lasa totul deoparte si relaxeaza-te. Stabileste limite clare pentru activitatile profesionale. De exemplu, o companie a restrictionat folosirea emailului intre 22.00 seara si 06.00 dimineata, dupa ce a descoperit ca valul de emailuri reprezinta un stres in plus pentru angajati. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement