Banii nu aduc fericirea daca nu este vorba despre fericirea ta
motivbanicheltuieliimpresiibunuri
Un nou studiu releva faptul ca daca o data in viata cheltui bani pe concedii de lux, bilete la concerte pentru a fii in randul lumii, nu esti mai fericit.
Inainte sa iti anulezi zborul catre Monaco, afla ca a-i impresiona pe ceilalti nu inseamna ca esti cel mai fericit om de pe pamant. Poate te-ai simti mai bine daca ai petrece o saptamana pe litoralul romanesc.
"Motivul pentru care cumperi un produs este la fel de important ca produsul in sine", spune profesorul Ryan Howell.
"Cand oamenii achizitioneaza o experienta de viata, nu mai conteaza ceea ce isi doresc cu adevarat. Motivatia pentru acest accesoriu pare sa submineze modul de cumparare experiential si devine satisfactia nevoilor psihologice esentiale", este de parere Howell.
Tot Howell afirma ca, totusi, fericirea se masoara in bunuri materiale. Acest lucru face oamenii sa se simta mai competenti si mai apropiati unii de altii.
Dupa ce a chestionat 241 de participanti, a descoperit ca oamenii care aleg sa isi cumpere experiente de viata pentru ca au fost in conformitate cu dorintele lor, interesele si valorile au raportat un indice crescut de implinire, nu s-au simtit stingheri.
In opozitie, cei care au facut acest lucru pentru a obtine recunoastere de la altii au fost nemultumiti si mai putini legati de alte persoane.
"Motivatia apare pentru a simplifica sau elimina efectul fericirii a unei achizitii", concluzioneaza Howell.