Cum sa te reabilitezi dupa o greseala URIASA la serviciu
eroareserviciujobmanageriresurse umane
A gresi este omenesc spune un proverb, iar aceasta maxima se aplica si la locul de munca. Este foarte importanta, sustin expertii in resurse umane, modalitatea in care tu reactionezi imediat dupa ce ai facut o eroare grava la job.
Cei mai multi dintre manageri sunt dispusi sa nu faca un capat de lume dintr-o eroare comisa de un angajat, daca salariatul in cauza ii convinge ca si-a invatat lectia, potrivit specialistilor HR de la Brazen Life.
Accepta-ti eroarea cat mai repede. Expertii in recrutare sustin ca nu este deloc recomandat sa nu iti asumi greseala comisa si sa faci pe nevinovatul in momentul in care este clar ca tu ai actionat gresit.
Cei mai multi angajati tind sa nu-si recunoasca greselile, ceea ce determina dificultati majore in privinta repunerii pe fagasul normal a relatiei dintre subordonat si sef. Expertii recomanda ca, din punctul in care ti-ai asumat eroarea, sa incerci sa nu o mai repeti si sa fii mai atent.
Scuzele sunt de prisos. Chiar daca tu consideri ca ai circumstante atenuante pentru greseala comisa, nu ar fi indicat sa le invoci. Lasa-i pe ceilalti sa le gaseasca pentru tine!
Daca vei recunoaste ca ai avut o scapare, vei obtine mai mult credit si simpatie ca spui "Imi pare rau, este 100% vina mea". Pe managerul tau nu il intereseaza ca tu ai avut probleme in contextul respectiv, singurul aspect care prezinta interes pentru sef este acela referitor la modalitatea de a indrepta erorile comise.
Vino rapid cu solutii pentru rezolvarea incurcaturii. Expertii in HR recomanda sa identifici in mod rapid toate efectele negative ale greselii produse de tine si sa incerci sa le gasesti remedii punct cu punct.
Specialistii sustin ca cea mai buna metoda de a te reabilita in ochii sefului si ai colegilor este sa propui iesiri inteligente si creative din incurcatura creata de tine si sa incerci astfel, sa diminuezi pagubele produse in urma actiunii tale.
Fii pregatit pentru repercusiuni. Chiar daca te opui deciziei sefilor tai de a-ti diminua salariul sau de a te retrograda din functie, actiunea ta nu va avea efectele scontate, sustin specialistii in resurse umane.
Nu are sens sa opui o rezistenta prosteasca la aceasta decizie a managerilor tai. Daca accepti barbateste solutiile de pedepsire propuse de sefi, este foarte posibil ca acestia sa nu le puna efectiv in aplicare. Vor vedea ca iti asumi cu seriozitate eroarea si vei scapa cu un avertisment.
Asigura-te ca nu vei repeta greseala. Nimic nu este mai deranjant pentru un manager decat sa reiei in scurt timp actiunea si sa repeti o greseala pe care toata lumea a vazut ca ai comis-o. Pentru ca acest fapt sa nu se mai intample, trebuie sa acorzi mai multa atentie decat inainte, acelui subiect.
Expertii spun insa ca aceasta actiunea a ta, nu trebuie sa devina o trauma psihologica. Incearca sa iei lucrurile mai usor si nu te invinovati in mod exagerat, pentru ca acesta decizie iti va afecta performanta la jobul tau actual si nu iti doresti asta.