Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cu un creier in forma nu poti sa ratezi un Bac

Cu un creier in forma nu poti sa ratezi un Bac
de la 15 Iun. 2017
Cu un creier in forma nu poti sa ratezi un Bac
Tags: bacalaureathrana creieruluiceiuri destresante

Pe langa cunostinte bine dobandite ai nevoie ca la examene creierul tau sa nu clacheze. La Bac poti sa-l ajuti, ca sa te ajute si el.

Suntem in plina perioada de emotii de Bacalaureat. Emotiile taie pofta de mancare , pot taia si somnul. Energia vine din teama, teama de a nu avea un esec care iti poate intoarce viata pe dos. Bacalureatul este ca un rit de pasaj . Un pasaj de la adolescenta la maturitate. Altii, cu ocazia acestui rit trebuie sa doboare un leu cu o lance. La noi trebuie sa iei niste examene. Unii spun : mai bine trebuia sa dobor un leu!
 
Sunt cateva lucruri care va pot ajuta, dragilor. 
Ceea ce este bine sa ingrijiti in primul rand in perioada de examene este creierul. El trebuie sa lucreze bine :
- sa nu oboseasca;
- sa functioneze bine memoria.
 
Pentru aceasta trebuie sa-l hraniti bine , sa-i dati niste ceaiuri care sa-l destreseze si sa dormiti bine.
 
O hrana adecvata
 
Preaiu niste informatii din articolul “Pour mieux reviser et reussir vos examens, voici ce que vous devez manger en priorite”, Raphael Perez, Huffington Post, 05.06.2017.
 
Intre mese trebuie sa mancati fructe si legume proaspete, pentru a tine creierul in forma prin glucide si vitamine. “Intre mese” inseamna un interval de 2 ore intre fructe/legume si alt gen de alimentatie .
 
Este bine sa consumati si glucide complexe : cartofi, cartofi dulci(foarte sanatosi pentru ca au  caroten si multe glucide de calitate), cereale, grepfrut, linte, fasole uscata.
 
Creierului ii plac nucile : cele clasice, de pekan, alune, migdale. Important este ca pentru Bacalaureat sa nu le mancati prajite si cu sare.
 
Pestele gras (somon, hering, somn, sardina) datorita continutului de omega 3 ajuta neuronii sa se hraneasca bine. Este bun si uleiul de rapita
 
 Masa de seara are o importanta strategica. Ea trebuie sa va pregateasca un somn bun. De aceea includeti  putine proteine si putine alimente care presupun grasime prajita.
Masa de seara trebuie sa fie terminata cel mai tarziu la ora 19 pentru a avea digestia facuta cand mergeti la culcare. Trebuie sa contina glucide provenite din fructe, produse lactate, oua, cartofi (mai ales cartofi reci fierti in coaja), fibre ( de exemplu ovaz integral pus in iaurt slab).
 
Ceaiuri destresante
 
Iata retetele a trei ceaiuri care ar putea ajuta enorm creierul in timpul Bacului. Le-am preluat din articolul “Stress avant le bac ? Ces recettes de tisanes vont vous detendre”, Sandra Lorenzo, Hotense de Montalivret, Huffington Post, 13.06.2017.
 
Ceaiul 1
 
- o lingurita de musetel;
- o felie de lamaie, pe care o storc;
Se toarna apa fiarta peste musetel, se stoarce lamaia, se pune lamaia stoarsa (coaja) in cana, se face 3 minute infuzie.
 
Ceaiul 2
 
- cateva coji de lamaie bio;
- o lingurita de roinita;
- o lingurita de musetel;
Se toarna apa fiarta intr-o cana peste aceste ingrediente si se face 3 minute infuzie.
 
Ceaiul 3
 
- o lingurita de seminte de lavanda;
- o lingurita de roinita;
- o bucata de lemn dulce (sau lemn dulce proaspat, luat din Piata Matache);
- o lingurita de miere;
Se face infuzie 6 minute.
 
Refaceti creierul prin somn
 
Nu uitati ca Bacul tine totusi cam o luna de zile si daca nu dormiti bine creierul s-ar putea sa sufere. Recent a aparut articolul “ The brain starts to eat itself after chronic sleep deprivation” in New Scientist (Andy Coghlan, 23.05.2017).
 
Daca nu dormi noaptea apar niste celule sanitar- celule astrocite si celule microgliale – care inlatura celulele deteriorate de nesomn si reziduurile. Prin asta refac circuitele neuronale optime. Pe termen scurt este foarte bine. Pe termen lung insa, nu mai fac fata si persoana va fi expusa in viitor la boli neuronale grave ca Alzheimer si dementa. In plus, recunoasteti ca atunci cand nu dormiti va simtiti aiurea : un soi de plutire si de tensiune craniana, senzatie de somn ce apare exact cand nu trebuie, lipsa de concentrare pe termen lung. 
 
Sunt absolut convins ca daca veti tine cont de aceste sfaturi veti lua cel putin nota 8 la examene. In orice caz, va veti vinde scump pielea cu un astfel de creier in forma.
 
 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Manager

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor



Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement