Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Sistemul public de sanatate continua sa reprezinte principala optiune pentru cea mai mare parte a pacientilor

Sistemul public de sanatate continua sa reprezinte principala optiune pentru cea mai mare parte a pacientilor
de la 04 Iul. 2014
Sistemul public de sanatate continua sa reprezinte principala optiune pentru cea mai mare parte a pacientilor Tags: sanatateministerul sanatatiicooperareverificareproiecteraportdemocratie

Ministerul Sanatatii si Asociatia pentru Implementarea Democratiei (AID) au coordonat realizarea unei cercetari nationale cu privire la calitatea serviciilor din cadrul sistemului sanitar romanesc si perceptia asupra coruptiei din sistem, realizata in perioada 18-29 februarie 2014 cu sprijinul institutului CSOP. Iata,intr-o prima etapa, principalele concluzii ale studiului cu privire la calitatea serviciilor din sistemul sanitar.

Sistemul public de sanatate continua sa reprezinte principala optiune pentru cea mai mare parte a pacientilor, din considerente ce tin de gratuitatea si accesibilitatea serviciilor, de recomandari primite din partea medicilor de familie, dar si de increderea in competenta medicilor din sistemul public. Totusi, vulnerabilitatile generate de calitatea scazuta a serviciilor, in special in spitale, costurile suplimentare pentru medicamente necesare pe durata spitalizarii, precum si perceptia conform careia sistemul este profund macinat de coruptie, la diferite niveluri, continua sa fie percepute ca principalele probleme ale sistemului sanitar romanesc.
 
Un alt aspect important evidentiat de rezultatele acestei cercetarii este faptul ca o mare parte a pacientilor nu cunosc care le sunt drepturile, unii dintre acestia considerand chiar ca ar avea anumite obligatii care nu sunt in concordanta cu legislatia. In acest sens, este necesara si oportuna o mai buna informare si constientizare a cetatenilor cu privire la drepturile si obligatiile pe care le au in calitate de pacienti, prin derularea unor campanii de amploare, la nivel national si local.
 
In ceea ce priveste solutiile propuse de respondenti pentru asigurarea unui act medical de calitate, acestea vizeaza in principal aspecte precum: asigurarea resurselor materiale si umane necesare, cresterea nivelului de salarizare si profesionalizare a personalului medical din sistemul public de sanatate, cat si imbunatatirea comunicarii medic-pacient.
 
Fata de cercetarea similara realizata in 2013, datele nu au suferit schimbari semnificative. Gradul de multumire fata de calitatea serviciilor de sanatate este comparabil cu anul 2013. Asemanator rezultatelor din 2013, din punct de vedere socio-demografic, barbatii se arata mai critici cu privire la calitatea serviciilor, precum si persoanele de peste 50 ani cu educatie medie.
 
Dreptul de a fi informati in legatura cu starea de sanatate si interventiile medicale propuse este cunoscut de 65% dintre respondenti, fata de 78% in 2013, o scadere semnificativa statistic. Aproape jumatate dintre respondenti (49%) nu cunosc faptul ca pacientii au dreptul de a cere si de a obtine o alta opinie medicala, iar 5 din 10 intervievati nu cunosc faptul ca informatiile confidentiale privind starea de sanatate pot fi divulgate doar daca isi dau consimtamantul explicit.
 
De asemenea, in 2014, gradul de 'revendicare' al non-drepturilor (false drepturi) de catre respondenti este mai mare decat in 2013, fapt ce poate fi cauzat de slaba informare sau intelegerea gresita a drepturilor si obligatiilor pacientilor din Romania. Analizand raspunsurile persoanelor intervievate in 2013-2014, se constata o lipsa de informare a unui segment al pacientilor cu privire la drepturile acestora in cadrul sistemului de sanatate. In aceste conditii, simpla postare a informatiilor privind drepturile si obligatiile pacientilor in cadrul unor spitale apare ca insuficienta, fiind necesara aplicarea unei strategii consecvente de popularizare a drepturilor pacientilor.
 
Obiectivele cercetarii au vizat identificarea gradului de satisfactie generala a cetatenilor cu privire la calitatea serviciilor de sanatate din Romania si pentru diferite tipuri de asistenta medicala, identificarea tipurilor de probleme ce tin de calitatea serviciilor acordate in sistemul public de sanatate si clasificarea acestora in functie de amploarea si gravitatea pe care o au in perceptia cetatenilor, masurarea nivelului de coruptie perceputa de respondenti, in functie de categorii de fapte, masurarea perceptiei asupra coruptiei din sistemul public de sanatate si din administratia publica a sistemului de sanatate, identificarea principalelor perceptii referitoare la cauzele fenomenului si, nu in ultimul rand, identificarea unor solutii la problemele furnizarii serviciilor publice de sanatate.
 
Cercetarea a fost realizata pe un esantion tristadial, reprezentativ la nivel national pentru populatia de 18 ani si peste. Volumul acestuia a fost de 1.076 persoane, cu o eroare maxima de +/—2.8%, la un nivel de incredere de 95%. Universul cercetarii a fost format din populatia adulta a Romaniei, cu varsta de peste 18 ani, din mediul urban si rural.
 
Acest studiu a fost realizat in cadrul proiectului 'Buna Guvernare prin Integritate si Responsabilitate in Sistemul de Sanatate Romanesc', implementat de Ministerul Sanatatii in colaborare cu Asociatia pentru Implementarea Democratiei, si este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational 'Dezvoltarea Capacitatii Administrative'.
 
Proiectul reprezinta o initiativa inovativa si de anvergura, in contextul eforturilor anticoruptie ale Romaniei din ultimii ani, si confirma angajamentul Ministerului Sanatatii in demersul de a aplica politici coerente de promovare a integritatii la nivelul sistemului sanitar. Demersurile initiate si activitatile desfasurate in cadrul acestui proiect au fost mentionate pozitiv in rapoartele din ultimii trei ani ale Comisiei Europene catre Parlamentul European si Consiliu in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare.
 
Pentru mai multe informatii cu privire la rezultatele cercetarii nationale, MS va invita sa consultati prima parte a raportului cercetarii (anexat), pe internet la http://www.aid-romania.org/comunicat-de-presa-2/


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.25 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement