Autoritatile s-au reunit pentru a discuta reducerea accidentelor rutiere

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Autoritatile s-au reunit pentru a discuta reducerea accidentelor rutiere Autoritatile s-au reunit pentru a discuta reducerea accidentelor rutiere
de Manager.ro la 13 Dec. 2013
Urmareste-ne pe Google News
autoritatiaccidenteroseeactiuni

Intalnirea Grupului National Consultativ a avut loc pentru a se discuta "actiunile pro-active pentru atingerea obiectivului UE de reducere cu 50% a deceselor din accidentele rutiere pana in 2020", in cadrul proiectului ROSEE.

Proiectul strategic ROSEE, finantat prin Programul European de Cooperare Transnationala SEE, dezvoltat de 10 parteneri din 6 tari din Europa de Sud-Est (Bulgaria, Grecia, Italia, Romania, Slovenia si Ungaria) si coordonat de Agentia de Transport si Logistica din Lombardia de Est (ALOT), Italia este la mijlocul perioadei de implementare.
 
Workshop-ul „Actiuni pro-active pentru atingerea obiectivului UE de reducere cu 50% a deceselor din accidentele rutiere pana in 2020” a reunit reprezentanti ai unor institutii cheie la nivel national in domeniul sigurantei rutiere: Inspectoratul General al Politiei Romane – Directia Rutiera, Brigada de Politie Rutiera a Municipiului Bucuresti, Ministerul Educatiei, Primaria Municipiului Bucuresti, Autoritatea Rutiera Romana, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, GRSP Romania, Automobil Clubul Roman, institutii din domeniul IT (Total Soft), cercetarii in transport (Universitatea Politehnica Bucuresti, Integral Consulting R&D), ONG-uri si asociatii (U.R.T.P., Asociatia pentru Mobilitate - Club Metropolitan, CODATU Romania).  
 
In acest context au fost prezentate abordarile si demersurile pro-active ale echipei EUCon, pentru implementarea activitatilor specifice pe plan intern si relationarea cu partenerii externi - prin proiectul ROSEE.

 
Punctul central al workshop-ului l-a constituit Panelul dedicat special discutiilor. Prin schema propusa de EUCon au fost identificate 9 domenii majore de interventie in care trebuie actionat pentru ca in urmatorii ani sa se reduca numarul excesiv de decese (2042 in anul 2012 - locul 2 in UE) si raniri grave (8860 in 2012).
 
S-a convenit in unanimitate ca problema ridicata este de o gravitate extrema si ca sunt necesare actiuni urgente si concertate ale autoritatilor si institutiilor specializate, precum si ale societatii civile.
 
Cele 9 domenii majore si principalele actiuni propuse pentru a fi realizate si monitorizate permanent sunt:
 
1) Educatia pentru prevenirea riscului rutier in scoli.
 
2) Siguranta rutiera ocupationala (SRO).
 
3) Permise de conducere.
a) Verificarea scolilor de soferi si a conditiilor de acordare a permiselor de conducere.
b) Evidenta accidentelor rutiere din vina soferului pe scolile de soferi - conditie principala pentru clasificarea si respectiv functionarea scolilor de soferi.
c) Imbunatatiri legislative care sa prevada reexaminari/instruiri periodice ale soferilor, cu perioade mai scurte pentru cei care fac accidente.
 
4) Colectarea datelor cu privire la accidentele rutiere cu vatamari grave.
a) Proceduri pentru ca datele colectate sa fie cat mai complete, sa fie analizate de echipe polivalente pentru a se putea trage concluzii fundamentate si recomandari referitor la soferi, infrastructura, vehicule etc.
b) Baza de date si statistici care sa permita concluzii asupra tuturor factorilor implicati (educatie, scoala de soferi, angajator, infrastructura, autovehicule etc.), precum si a aplicarii recomandarilor si masurilor necesare.
 
5) Audit / Inspectie de Siguranta Rutiera (ASR/ISR).
 
6) Campanii pe teme de siguranta rutiera.
 
7) Politici / Coordonare / Cooperare.
 
8) Finantare.
a) Sistem informatizat, operativ si eficient de colectare a amenzilor (in prezent se colecteaza cca. 25% din amenzi, fata de 98% in Olanda). Amenzi progresive si corecte, inclusiv prin proceduri operative, informatizate.
b) Directionarea amenzilor colectate catre fonduri dedicate imbunatatirii sigurantei rutiere
c) Buget multianual dedicat, cu destinatie corecta, pentru finantarea masurilor stabilite prin Strategie.
d) Fonduri locale si/sau din alte surse (asigurari, scoli de soferi, taxe parcometre/drum/combustibil etc.).
 
9) Sistem informatic national de colectare si management al datelor specifice si conexe.
Colectare organizata a datelor, din diverse surse (accidente, decese/vatamari grave, amenzi, ASR/ISR, asigurari, indicatori, statistici generale, costuri, masuri, activitati/stadiu de realizare etc.)
 

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x