Clientii si colegii vor sa faca afaceri cu oameni asemanatori lor si vor sa simta ca ii cunosc. Un chip zambitor pe cartea de vizita reprezinta "caramida" care sta la baza construirii increderii si carismei - si paveaza calea pentru afacerile de succes.
Potrivit unor studii, 50% din fotografiile de profil de pe LinkedIn nu sunt potrivite. In calitate de antreprenor sau sef, este necesar ca oamenii sa aiba incredere in tine. Esti o imagine. Un brand. Parerile se nasc intr-o clipita. Fotografia de la profilul tau de LinkedIn poate deveni cel mai important element al succesului/esecului.
Ce spune o fotografie mica, mica de tot despre tine?
Ce ascunzi?
Nu ai fotografie deoarece te temi de hackerii care ti-ar putea invada spatiul intim? Esti timid? Oamenii se uita la fotografii si se intreaba: "Este aceasta persoana calificata?" sau "Oare vreau sa lucrez cu aceasta persoana?". Daca nu ai o fotografie, ca parte integranta a profilului tau social, utilizatorii si cei din reteaua ta se vor gandi la ce este mai rau despre tine. Nu ai nevoie de complicatii. Iti pasa de "intimitate"? Ei bine, ar trebui sa iti pese la fel de mult de brandul tau personal in era social media!
Straniu!
Esti nefericit, plictisit sau ciudat in fotografie? Aceasta poate sa inspire o energie pozitiva sau negativa. Poti parea un antreprenor serios si fara sa iti "schimonosesti" chipul pentru a parea foarte serios, cu o privire "nebuna". Nu miza pe o fotografie "de recunoastere in grup", ca la politie.
Cati ani ai?
Nu apela la desene animate si personaje ciudate, daca nu esti un adolescent care activeaza in domeniul benzilor desenate. Autenticitatea este cheia si n-o sa construiesti nicio incredere sau transparenta cu oamenii care nu te vad "in persoana". Lasa pozele "simpatice" pentru Facebook si Twitter. Vinde-ti imaginea, dar nu minti!
LinkedIn nu este Facebook
Vrei sa pui pe LinkedIn o fotografie cu cainele, pisica, barca, bautura ta alcoolica preferata? Vrei sa arati ca un turist la profil? Spune NU acestor idei! Profilul tau reprezinta de fapt un CV, un portofoliu, care nu are nicio legatura cu "distractiile" de pe Facebook. Ceilalti vor avea timp destul incat sa iti cunoasca si viata personala, cu alta ocazie, intr-o alta imprejurare... sociala.
Te straduiesti prea tare
Ce se intampla? Exista oameni care apeleaza la lumini de studio si poarta un machiaj strident, pentru a parea "profesionisti". E doar o fotografie de LinkedIn, nicidecum coperta unei publicatii glossy. Trebuie sa fii natural. Poarta un tricou sau o bluza de nuanta moderata, dar nu "stearsa", incearca 20 de "experimente", cu si fara blit si vezi care este fotografia apropiata de ceea ce iti doresti. Daca nu esti hotarat/a, lasa-i pe altii sa aleaga in locul tau, apeleaza la prietenii cei mai de incredere. Ai "datoria" de a face o impresie excelenta, cu o fotografie de profil care reprezinta "Tabloul General" al carierei tale profesionale. Alegerea unei fotografii potrivite iti "ilumineaza" brandul personal si furnizeaza un chip si o voce pentru cuvintele de pe pagina ta de LinkedIn.