Chiar ajuta o afacere social media marketingul?
afaceresocial mediasocial media marketingmarketingfacebook
De la Facebook, Google+ si pana la Twitter, social media este cea mai moderna unealta din marketing. Dar functioneaza cu adevarat? Facebook sustine ca pentru fiecare dolar investit in publicitate pe platforma sa, o firma castiga trei dolari.
Nu exista insa metode independente precise de calcul al ROI-ului generat de campaniile pe retelele sociale. Astfel, ne bazam pe spusele celor care au derulat astfel de campanii.
Adevarul este ca nu poti sa nu fi prezent ca firma sau brand pe retelele de socializare online. Acolo sunt oamenii. Facebook are peste 900 milioane de utilizatori.
Compania care ofera servicii de marketing pe Facebook Pagemo a realizat o infografie in care arata cata incredere au proprietarii de afaceri in social media. Datele agregate arata un optimism conservator. Circa 64% dintre proprietarii de afaceri spun ca social media marketingul este o tactica de promovare promitatoare si cred ca aceasta ofera castiguri.
Majoritatea oamenilor de marketing, managerilor si antreprenorilor masoara succesul pe social media numarand fanii, like-urile si conexiunile online, potrivit Pagemo.
Haideti sa vedem cele mai importante date din infografia realizata de firma de marketing:
- 64% dintre proprietarii de afaceri spun ca social media este o modalitate eficienta de promovare, dar investesc conservator in acest domeniu;
- 20% spun ca social media produce un ROI masurabil;
- 10% spun ca social media este o modalitate gratuita de promovare si nu investesc bani in domeniu;
- 6% cred ca social media marketingul nu functioneaza;
Cum calculeaza proprietarii de afaceri succesul pe platformele de socializare online:
- 60% se uita la numarul de like-uri, prieteni, fani si urmaritori;
- 39% urmaresc numarul de mesaje republicate sau date mai departe;
- 35% se uita la titlurile generate in publicatii de continutul publicat de ei pe social media;
- 30% se uita la timpul pe care il petrec utilizatorii social media interactionand cu continutul publicat de ei;
- doar 25% se uita la vanzarile care pot fi atribuite prezentei social media;