Google, Facebook si Microsoft au angajat o firma de lobby, care sa ia atitudine in fata NSA
social mediagooglefacebooklobbycasa albabarack obama
Companiile tehnologice merg mai departe, in lupta lor cu NSA. AOL, Apple, Facebook, Google, LinkedIn, Microsoft, Twitter si Yahoo au format o coalitie, denumita Reform Government Surveillance si acum intra in actiune.
Coalitia impresionanta a angajat firma Monument Policy Group, care va intreprinde eforturi in vederea combaterii masurilor de supraveghere in masa ale NSA-ului.
Companiile au actionat "cu blandete", cerand NSA-ului sa renunte la metodele sale de supraveghere si masurile au fost superficiale.
Potrivit unei declaratii a presedintelui american Barack Obama, programul de colectare a datelor va continua, dar vor exista doua schimbari fundamentale: NSA nu va pastra datele si agentia va avea nevoie de mandate, pentru a le aduna.
Dupa cum au spus unii analisti, reforma nu schimba mare lucru, deoarece FISA va fi cea care emite mandatele; tinand cont de faptul ca autoritatea nu a respins nicio cerere a NSA-ului, in ultimii ani, este greu de crezut ca va incepe acum...
De asemenea, companiile tehnologice au protestat pentru a obtine dreptul publicarii cererilor guvernului in rapoartele lor de transparenta.
Chiar daca gigantii tehnologici au voie sa publice informatia despre solicitarile FISA pe care le primesc, limita este de 1.000, un lucru inacceptabil, pentru multe din corporatii.
In situatia in care amabilitatea nu a adus nimic bun, companiile au adoptat o pozitie mai agresiva, apeland la lobby.
Niciuna din companiile amintite nu este straina de lobby-ul la Casa Alba si cum rezultatele s-au vazut la nivel individual, antreprenorii s-au gandit sa-si uneasca fortele.